Kaksi kuvaa rinnakkain. Vasemman puoleisessa kuvassa on nuori poika, jolla on valkoinen pusero. Oikealla puolella on hyvin samalta näyttävä, mutta paljon vanhempi mies.

Senegal: Näin Lähetysseuran kummilapsesta tuli yksi kirkon johtajista

Hilde Paco

Podcast: Hilde Paco arvelee, että Jumalan huumorintaju vei hänet Afrikkaan

Nuori nainen istuu pyörätuolissa. Hänellä on yllään sininen mekko. Vanhempi nainen seisoo hänen takanaan hymyillen.
Artikkeli

Lähetysseuran työn tulos Senegalissa: ”Vammaiset ihmiset ovat päässeet ulos kodeistaan”

Artikkeli

Miltä nälkä tuntuu? – ”Osa lapsista ei voinut uskoa, että he saisivat syödä kokonaisen piiraan”

Podcast: Entinen Lähetysseuran kummilapsi johtaa nyt kirkkonsa diakoniatyötä

Mies, nainen ja kaksi tyttöä katsoo hymyillen kameraan. Heidän kasvoillaan näkyy nousevan tai laskevan auringon valo ja taustalla näkyy olkikattoinen rakennus ja palmuja.
Artikkeli

Anna ja Bertrand Tikum suuren muutoksen keskellä – Näin he muistelevat vuosiaan Senegalissa

Nepalilainen nainen tanssii yhteisön edessä vuoristokylässä.
Artikkeli

Työntekijämme maailmalta kertovat: Supermummut ja 4 muuta onnistumista vuodelta 2022

Hymyilevä nainen katsoo kameraan. Hänellä on valkoinen t-paita, jossa on vihreät kaulukset. Korvissa korvarenkaat. Taustalla näkyy muita ihmisiä istumassa.

Josephine Wodé Kama on ollut vapaaehtoinen opettaja jo kolmekymmentä vuotta

Nainen istuu sängyllä ja katsoo kameraan. Sängyssä on sininen päiväpeitto, jossa on valkopunaisia kukkia. Naisen vieressä on sydämenmallinen tyyny ja hänen takanaan seinän vieressä on pieni hyllykkö.
Artikkeli

Dakarissa elämä on vaikeaa ja opiskelijalla vielä vaikeampaa – Thérèse Madioune halusi silti sinne opiskelemaan

Pyhäkouluseminaarin osallistuja lukee Raamatun lausetta ääneen.
Artikkeli

Mistä löytyisi lukutaitoisia pyhäkoulunopettajia Senegaliin? – Melkein puolet kansalaisista ei osaa lukea

Kirkko maailmalla -podcastissa haastateltavina Nicolas Saar ja Waali Ngomm.
Artikkeli

Podcast: Onko suvullasi oma rytmi, jonka voisi rummuttaa?

Kukoistava kukkakaaliviljelmä ja maanviljelijä kompostinsa kanssa Nepalissa
Artikkeli

Simppelit ilmastoteknologiat, jotka muuttavat maailmaa

Uusi johtaja istuu ja kaksi muuta henkilöä on asettanut kätensä hänen päänsä päälle.
Artikkeli

Senegalissa entisestä kirkon sihteeristä tuli nyt kirkon johtaja – katso kuvat riemukkaista virkaanastujaisista!

Mustaan toppatakkiin pukeutunut harmaatukkainen mies katsoo kohti kameraa ulkona.
Artikkeli

Marko Hanslian Senegalissa: ”Kaikki eivät voi avoimesti tunnustaa uskoaan”

Hilde Paco: Pelon voittava rakkaus – ajatuksia uuden edessä

Tyttö katsoo kameraan. Hän on luokkahuoneessa, jossa on muitakin lapsia. Tytöllä on kynä kädessään.
Artikkeli

Esikoulua äidinkielellä ja viljapankkeja kuivuutta vastaan – 7 kehitystulosta Senegalista ja Mauritaniasta

Anna-Lena Särs palasi Senegaliin ja suunnittelee nyt ensi vuoden pyhäkouluja

Kolme henkilöä istuu ja katsoo kameraan hymyillen.
Artikkeli

Ngor Ndour: ”Yhteistyön on perustuttava yhteisen luottamuksen henkeen toisen kulttuuria kunnioittaen”

Rahe Maya Parja istuu biokaasulieden vierellä.
Uutinen

Lähetysseuran kehitysyhteistyöhankkeilla tavoitettiin noin miljoona ihmistä enemmän kuin edellisenä vuonna

Joukko iloisia senegalilaislapsia kurottaa ulos koulun ikkuna-aukosta.
Artikkeli

Ndouffin kylän lapset ovat onnekkaita: He saavat opetusta omalla äidinkielellään

Pikkulapso liitutaulu kädessään lukutaitoluokassa Senegalissa.
Artikkeli

Äidinkielinen opetus on ratkaisu oppimisen kriisiin

Kuvassa hymyilevä kolmekymppinen pariskunta katsoo suoraan kameraan.
Artikkeli

Hannele löysi rakkauden vaelluspolulta, halu auttaa vei parin Senegaliin

Katunäkymää Fatickista.
Uutinen

Rauhallisena pidetyssä Senegalissa on nähty pahimmat mellakat vuosikausiin

Uutinen

Lähetysseuran tuella syntyy vähemmistökielen sanakirja Senegalissa

Etiopialaisia naisia istuu pulpettien takana koululuokassa.

Lähetysseuran kehitysyhteistyö paransi 1,5 miljoonan ihmisen elämää

Chilejä sinisen kankaan päällä
Artikkeli

Puutarhan antimet auttavat kuivan kauden yli Senegalissa

Artikkeli

Kirkko on vastannut aktiivisesti ja nopeasti koronan tuomiin haasteisiin Senegalissa

Suojamaskein varustautuneita senegalilaisia ihmisiä piteelvät suojavälineitä ja ohjekylttejä.
Blogi

Pandemia paljastaa jälleen maailman eriarvoisuuden

"Lähetysseura huolehti meistä kriisitilanteessa todella hyvin", Anni ja Heikki Takko kertovat vuoden 2015 maanjäristyksen ajoista. "Järistysten varalta oli myös harjoiteltu ja annettu hyvät ohjeet."
Artikkeli

”Olemme saaneet tehdä työtä turvallisin mielin”

Senegalin luterilainen kirkko kehittää lukutaitoa opettamalla lapsia heidän omalla äidinkielellään.
Uutinen

Omakielinen esikouluopetus valmistaa lapsia koulutielle Senegalissa

Mopoilijoita jonottamassa bensaa
Uutinen