Podcast: Entinen Lähetysseuran kummilapsi johtaa nyt kirkkonsa diakoniatyötä

"Kirkko on minulle koko elämä", sanoo senegalilainen Demba Ndong.

”Diakonia ei ole vain rahaa vaan Kristuksen elämää – sitä, että rukoillaan ihmisten puolesta ja vieraillaan sairaiden tai vankien luona”, sanoo senegalilainen Demba Ndong. Hän on entinen Lähetysseuran kummilapsi ja teologian stipendiaatti, joka vastaa nyt koko Senegalin luterilaisen kirkon sosiaaliosastosta ja toimii diakoniatyön vastuuhenkilönä.

Hänen omat lähtökohtansa eivät olleet ihmeelliset: hän ei tiedä syntymävuottaan, eikä hänen maanviljelijäsuvussaan ole tapana opiskella – esimerkiksi hänen isänsä ei osaa lukea. Kirkko maailmalla -sarjan jaksossa kuullaan lisää Demba Ndongin elämästä ja Senegalin kirkon diakoniatyöstä. Toimittajana on Heli Vuohelainen.

Kirkko maailmalla -podcastissa kerromme kuulumisia globaalista kirkosta, tarinoita kehitysmaiden ihmisten elämästä ja työstä paremman ja oikeudenmukaisemman maailman puolesta.

Kirkko maailmalla -podcastia pääset kuuntelemaan verkkosivujemme lisäksi esimerkiksi SoundCloudissaSpotifyssa ja Apple Podcasteissa. Ohjelmaa voi kuunnella joka sunnuntai Radio Deillä kello 17.40.