Kuvassa on etualalla lapsi hymyilee ja vilkuttaa.
Uutinen

Lähetysseura teki uuden sitoumuksen 75-vuotiaan ihmisoikeusjulistuksen kunniaksi

Näkökulma

Claudia Florentin: Lastenkasvatuksen avulla voimme katkaista väkivallan kierteen

Kuvassa on värikkäisiin vaatteisiin pukeutunut kahdeksan hengen porukka, joista osa pomppaa ilmaan.
Uutinen

Uusi musiikkivideo kutsuu lapset mukaan

Rolf Steffanssonin kuvan päällä on sanat: Joululaulut herättävät tunteita, jotka parhaimmillaan luovat turvaa ja toivoa.

Rolf Steffansson: Tarve kokoontua laulamaan yhdessä on suurempi kuin koskaan

Anni Takko: ”Mielessäni oli kolumbialainen äiti, joka kertoi rukoilevansa yhtä asiaa: että hänen lapsensa pysyisivät turvassa.”
Blogi

Anni Takko: Suomessa voin peitellä lapseni turvallisin mielin nukkumaan – Miksi kaikilla maailman äideillä ei ole samaa mahdollisuutta?

Tyttö istuu sängyreunalle takanaan suuri kasa pehmoleluja ja sängyn vieressä iso happipullo.
Artikkeli

Kolumbialaisen kummilapsen äiti kuoli syöpään: ”Äitini varjelee minua taivaasta”

Kolme ihmistä pöydän ja mikrofonien ääressä.
Uutinen

”Parasta, mitä olen koskaan kuullut uskonnolliselta johtajalta” – Tansanian johtava piispa antoi tukensa teiniäideille

Anni Takko
Blogi

Jokaisella lapsella on oikeus väkivallattomaan kasvuympäristöön

Tansanialaislapsia jonossa nimikkopuuntaimiensa vieressä kädet ylhäällä voitonmerkkinä.
Uutinen

Kauneimmat Joululaulut keräsi lähes puoli miljoonaa euroa – Lauluäänestyksen voitti vanha suosikki

Rolf Steffanssonin kuvan vieressä on teksti: Jeesus yhtenä sen ajan vauvoista antoi lapselle uudenlaisen pääroolin.
Blogi

Seimen lapsi kutsuu rakastamaan pienimpiä

Neljä nauravaa pikkupoikaa poikakodin sijaisäidin vierellä, sijaisäiti kyykyssä lasten vieressä poski yhden pojan poskea vasten.

Venezuela: Kaaoksenkin keskellä Casa Hogar tarjoaa turvapaikan lapsille

Nepalilainen nainen pitää kiinni vammaisen 15-vuotiaan poikansa käsivarresta.

Nepalilainen Anju vammautui hyttystaudin takia

Valkotakkinen nainen pitelee hymyillen kahta lasta sylissään.

Lääkäri Leena Pasanen: Lääkepaketit Suomesta pelastivat tuhansia lapsia

Angolalaisia päiväkotilapsia värikkäissä asuissaan pyöreän pöydän ympärillä. Etualalla pikkupoika nojaa kättään poskeensa ja katsoo suoraan kameraan.
Artikkeli

Lapsissa on tulevaisuus – Lapsen oikeuksien päivä 20.11.

Seurakunnat varautuvat jo Kauneimpien Joululaulujen järjestämiseen

Piispa Mari Leppänen Turun tuomiokirkossa taustalla kolme kynttilää ja Kauneimmat Joululalut -rollup
Artikkeli

Piispa Mari Leppänen: ”Kauneimmat Joululaulut on matka jouluun”

Nepalilaistyttö lukee oppikirjaa taulun edessä.

Nukkuminen tunneilla jäi: Nishana, 6, oppii nyt omalla äidinkielellä

Joukko iloisia senegalilaislapsia kurottaa ulos koulun ikkuna-aukosta.
Artikkeli

Ndouffin kylän lapset ovat onnekkaita: He saavat opetusta omalla äidinkielellään

Hammaslääkäri Wang Zheng kertoo hammashygieniasta syrjäkoulujen lapsille. Lapsille jaettiin uudet hammasharjat ja harjaamista harjoiteltiin hammasproteesin kanssa.
Artikkeli

Tao on ”taakse jätetty lapsi”

"Minä rakastan sinua", viittovat etiopialaisen Hosainan kuurojen koulun oppilaat.
Uutinen

Koronarajoituksista huolimatta Kauneimmat Joululaulut tuotti maailman lapsille lähes puoli miljoonaa

Shital on kylänsä nuortenkerhon puheenjohtaja.
Artikkeli

Nepal: Shital on oppinut nuortenkerhossa johtajuutta ja rauhanrakennusta

Artikkeli

Venäläiselle Kirillille vuoden kohokohta oli vammaisten lasten kesäleiri

Etiopialainen Solomie tähtää psykologiksi Lähetysseuran tuella

Cecília puolitoistavuotiaan Liambei-tyttärensä kanssa kotinsa edustalla Lubangoa ympäröivällä maaseudulla.
Artikkeli

Angola: Kaksi kananmunaa päivässä aliravitsemusta vastaan

Ystävyyden talon esikoulus San Blasin köyhällä asuinalueella Valenciassa.
Artikkeli

Venezuela: Esikoulu on turvapaikka kaaoksen keskellä

Zimbabwessa Lähetysseura tukee muun muassa kerhotoimintaa, jossa niin vammaiset kuin vammattomat lapset tutustuvat toisiinsa. Samalla vammaisuuteen liittyvät ennakkoluulot vähenevät koko yhteisössä.
Uutinen

Lauletaanko tänä vuonna Kauneimpia Joululauluja?

Paula Koivuniemi on Kauneimmat Joululaulut 2020 -kampanjan suojelija.
Artikkeli

Paula Koivuniemi: ”Musiikki lohduttaa, tuo iloa ja vie pois arjesta”

Vammaiset nuoret iltanuotiolla Každyj-säätiön kesäleirillä Venäjällä.
Artikkeli

Venäjä: Kesäleiri on vammaiselle nuorelle jopa elämää muuttava kokemus

Yläkoulutyttöjä koulun pihalla Tansaniassa.
Uutinen

Koronapandemia lisää lapsiavioliittoja ja silpomisia – Joka vuosi 12 miljoonaa tyttöä sanoo tahtomattaan tahdon

Kun lapsiavioliitto rikkoi mielen

Kankaanpääläinen fysioterapeutti Sisko Toppinen löysi eläkkeelle jäätyään mielekästä tekemistä vapaaehtoistyöstä ulkomailla. Hän on ollut jo kahdesti Etiopiassa Suomen Lähetysseuran hankkeessa vammaisten lasten parissa, missä hän on saanut hyödyntää omaa ammattiosaamistaan.
Artikkeli

Fysioterapeutti lähti rohkeasti tuntemattomaan: Vapaaehtoistyössä Etiopiassa kohdatut ihmiset jäivät sydämeen

Senegalin luterilainen kirkko kehittää lukutaitoa opettamalla lapsia heidän omalla äidinkielellään.
Uutinen

Omakielinen esikouluopetus valmistaa lapsia koulutielle Senegalissa

Uutinen

Kauneimmat Joululaulut keräsi ennätystuloksen kehitysmaiden lapsille

Monivammainen Haptamu, 11, on kehittynyt huimasti ryhmässä saamansa kuntoutuksen ansiosta.
Artikkeli

Etiopia: Askeleita parempaan elämään vammaisille lapsille

Angola: Näkymättömästä lapsesta koululaiseksi

Artikkeli