Tansania

Oman

Muscat, Masqat, Oman

Thaimaa

Thaimaan evankelisluterilaisen kirkon taloudelliset resurssit ovat pienet. Lähetysseura tukee kirkon seurakuntatyötä vahvistamalla sen taloudellista ja hallinnollista itsenäisyyttä. Lähetysseura kouluttaa kirkon työntekijöitä ja tukee kirkon teologista seminaaria Bangkokissa.

Kirkko kasvaa erityisesti Pohjois-Thaimaan köyhissä vuoristokylissä vähemmistökansojen parissa. Lähetysseura on mukana akenkielisessä raamatunkäännöstyössä ja luomassa kirjakieltä lua-kansalle. Lähetysseura tukee myös muulla tavoin seurakuntatyötä vähemmistökansojen keskuudessa, muun muassa musiikkityötä kehittämällä.

Lähetysseura on myös mukana kehittämässä kirkon diakoniatyötä. Kirkko on jo pitkään tehnyt kummilapsityötä ja tukenut näin vähävaraisten lasten koulunkäyntiä. Lapsille järjestetään myös iltapäiväkerhotoimintaa.

Lähetysseura tukee kirkkoa myös kouluttamalla seurakuntien jäseniä vapaaehtoisiksi omissa seurakunnissaan. Koulutuksen avulla he pystyvät tukemaan perheitä kasvatuskysymyksissä sekä tunnistamaan ja toimimaan syrjintää ja ihmiskauppaa vastaan.

Klikkaa kuvasta Thaimaan työn tarkempaan esittelyyn:

Seuraa Lähetysseuran Mekongin alueen työtä Facebookissa

Tahdotko auttaa? Tule kummiksi

Kuvia työstämme Thaimaassa

Iloisia, lattialla istuvia lapsia kädet ilmassa.
Iäkäs thainainen pieni lapsi sylissään.
Thaimaalainen nainen alttarin äärellä, taustalla risti ja kukkia.
Kolme thainaista ristikulkueessa perinteisissä thaimaalaisissa asuissa.
Joukko ihmisiä rukoilee seisten.