Tansania

Oman

Muscat, Masqat, Oman

Mauritania

Lähetysseuran työ Mauritaniassa tähtää köyhien ja syrjäytymisvaarassa olevien lasten ja nuorten elinolosuhteiden parantamiseen ja koulunkäynnin mahdollistamiseen. Työssä huomioidaan erityisesti tyttöjen ja naisten sekä vammaisten ja orpojen lasten aseman parantuminen.

Työn vaikutukset ovat konkreettisia. Tuen ansiosta lapset opiskelevat pidempään ja avioitumisikä siirtyy. Kummiohjelmassa mukana olevat tytöt uskaltavat nyt sanoa, etteivät ole myytävinä!

Lähetysseura tekee Mauritaniassa työtä myös ilmastonmuutokseen sopeutumisen ja toimeentulon parantamisen parissa. Ilmastonmuutoksen mukanaan tuomien sään ääri-ilmiöiden vuoksi erityisesti maaseudun yhteisöt tarvitsevat apua ruokaturvan parantamiseen.

Lähetysseuran tuella koulutetaan yhteisöjä maatalous- ja metsänistutustekniikoista ja edistetään mm. aurinkoenergian ja vesivoiman saatavuutta. Yhteisöjen toimeentuloa vahvistetaan tarjoamalla mahdollisuuksia integroitua työelämään ammatillisen koulutuksen tai pienyritysten perustamisen kautta.

Klikkaa kuvasta Mauritanian työn tarkempaan esittelyyn:

Suomen ulkoministeriö tukee Lähetysseuran kehitysyhteistyötä Mauritaniassa.

Seuraa Facebookissa Lähetysseuran työtä läntisessä Afrikassa!

Tahdotko auttaa? Tule kummiksi

Kuvia työstämme Mauritaniassa

Lapsia koululuokassa.
Nainen kuvan keskellä istuu ja myy pöydälle asetettuja vihanneksia. Kuvassa on lisäksi muita naisia seisomassa hänen ympärillään.
Mauritanialainen nainen opettelee lukemaan lapsi sylissään. Kädessään hänellä on liitutaulu, jossa lukee
Autiomaata ja alkavaa asutusta. Kuvassa näkyy mm. kameleita, telttamaisia rakennuksia sekä taloja. Etualalla on valkoinen maastoauto.
Mauritanialainen mies ja kaksi suurta viljasäkkiä.
Mauritanialaisia naisia perinteisissä asuissa korit päidensä päällä.