Tansania

Oman

Muscat, Masqat, Oman

Zimbabwe

Lähetysseura tukee Gwain alueen isoäitien työtä aids-orpojen ja muiden haavoittuvassa asemassa olevien lasten hyväksi. Luterilaisen kirkon järjestäytyneet isoäitiryhmät huolehtivat lähes kuudensadan lapsen perustarpeista. Isoäidit avustavat lapsia koulunkäynnissä, antavat henkistä tukea ja järjestävät vapaa-ajan toimintaa. Lisäksi lapset saavat opastusta puutarhanhoidossa, kanankasvatuksessa ja muissa kotitöissä. Isoäidit tekevät myös vaikuttamistyötä, jonka kohteena ovat valtion viranomaiset, pastorit, opettajat ja sairaanhoitajat.

Lähetysseura tukee myös Zimbabwen kirkkojen neuvoston (Zimbabwe Council of Churches, ZCC) työtä maan poliittisessa murrosvaiheessa. ZCC on keskeisessä roolissa kansallisen vuoropuhelun edistämisessä. Se pyrkii, yhteistyössä kirkkojen ja muiden toimijoiden kanssa, vaikuttamaan siihen, että taloudellinen oikeudenmukaisuus maassa toteutuu ja Zimbabwe kulkee kohti demokratiaa, rauhaa ja sovintoa.

Klikkaa kuvasta Zimbabwen työn tarkempaan esittelyyn (avautuu uuteen välilehteen):

Suomen ulkoministeriö rahoittaa Lähetysseuran kehitysyhteistyötä Zimbabwessa.

Seuraa Lähetysseuran työtä eteläisessä Afrikassa Facebookissa

Tahdotko auttaa? Ryhdy kuukausilahjoittajaksi

Kuvia työstämme Zimbabwessa

Zimbabwelaisia naisia, etualalla vanhempi naishenkilö.
Zimbabwelaiset naiset kantavat tavaroita hymyillen.