Tansania

Oman

Muscat, Masqat, Oman

Venezuela

Venezuelan syvä poliittis-sosiaalinen kriisi leimaa Lähetysseuran kumppanikirkon Venezuelan evankelisluterilaisen kirkon toimintaa kaikin tavoin. Useat jäsenet ovat lähteneet maasta hakemaan turvallisempaa ympäristöä, ja jäljelle jääneiden elämäntilanne on erittäin vaikea. Suuri osa Lähetysseuran tuesta kohdistuukin seurakuntadiakoniaan ja psykososiaalisen tuen tarjoamiseen. Myös kaikenlainen hengellinen tuki ja seurakuntaelämän vahvistaminen on keskeisellä sijalla.

Lähetysseuran kummituella vahvistetaan Valencian seurakunnan perhe-, lapsi- ja varhaisnuorisotyötä. Poikien turvakoti Casa Hogar tarjoaa lapsille ja nuorille kodinomaista turvaa sekä auttaa heitä suorittamaan koulunsa loppuun. Oma leipomo sekä kasvisten ja hedelmien viljely turvakodin tontilla vahvistavat turvakodin omavaraisuutta.

Vuonna 2000 seurakunta avasi San Blasin köyhän asuinalueen laidalle toimipisteen, joka auttaa yhteisön naisia ja heidän lähipiiriään psykososiaalisen tuen keinoin, asettamaan itselleen tavoitteita ja työskentelemään niitä kohti maan humanitaarisesta kriisistä huolimatta. Naisia opetetaan ja kannustetaan myös tasa-arvokysymysten käsittelemiseen ja omaksumiseen. Tässä Ystävyyden talossa toimii myös kummituen piiriin kuuluva esikoulu.

Klikkaa kuvasta Venezuelan työn tarkempaan esittelyyn:

Tahdotko auttaa? Tule kummiksi