Raamattupiiri Tansanian Nyakatossa.

Tervetuloa osallistumaan raamattupiiriin, jossa kuulet ajatuksia luterilaisilta ympäri maailman ja pääset syventämään omaa Raamatun lukemistasi!

Online-raamattupiirissä on joka kerta alustaja jostain Lähetysseuran kumppanikirkosta. Raamatun tekstejä käydään läpi suomalaisen kirkkovuoden mukaan niin, että torstaina käsitellään seuraavan viikon sunnuntain tekstiä. Näin kirkon työntekijät voivat saada raamattupiiristä ideoita oman saarnansa tekoon.

Alustus on englanniksi, ja se tiivistetään suomeksi. Pienryhmiä on sekä suomeksi että englanniksi.

Aikataulu:

9-9.05 Aloitus ja yhteinen rukous
9.5-9.10 Raamatunluku
9.10-9.25 Puheenvuoro kumppanilta
9.25-9.30 lyhyt käännös suomeksi
9.35-9.50 pienryhmät (4-5 hlöä)
9.50-9.55 muutama ryhmä jakaa ajatuksen keskustelusta
9.55-10 lopetus ja siunaus

Teams-linkki on joka kerta sama: Tästä pääset online-raamattupiiriin

Ensimmäinen 30min nauhoitetaan ja tallenne tulee tälle sivulle viimeistään raamattupiiriä seuraavana päivänä.

Kevät 2024

Torstai 14.3. klo 9-10 (EET)
pastori Selma Chen, Taiwanin evankelisluterilaisen kirkon (LCT) johtaja
Palmusunnuntai,  Matt. 21:12–22
Katso tallenne tästä

Torstai 11.4. klo 9-10 (EET)
pastori Sally Azar, Jordanian ja Pyhän maan kirkko (ELCJHL)
3. Sunnuntai pääsiäisesta (Jubilate), Joh. 14:1–7

Torstai 16.5. klo 9-10 (EET)
pastori Othusitse M. Morekwa, Lucsa Mission and Diakonia Coordinator (Lucsa on eteläisen Afrikan luterilaisten kirkkojen kirkkoliitto. Pastori Morekwa on vihitty Botswanan luterilaisen kirkon palvelukseen.)
Pyhän kolminaisuuden päivä, Matt. 28:16–20

Welcome to join the online bible studies in Teams once a month!

We want to offer Finnish congregations and stakeholders, as well as our partners abroad, the opportunity to hear each other’s thoughts and theology – and at the same time deepen and enrich our own understanding of the Bible.

Each time we have a keynote speaker from a partner church. We follow the lectionary calendar of the Evangelical Lutheran Church of Finland (which is unfortunately different from many other Lutheran churches) so that we read the text for the following Sunday of the week. This gives pastors a week to write a sermon.

Schedule for the event (EET):

9-9.05 Introduction and prayer
9.5-9.10 Bible reading (English and Finnish)
9.10-9.25 keynote speech from our partner
9.25-9.30 a short translation into Finnish
9.35-9.50 Small groups (4-5 people) for reflection
9.50-9.55 Sharing of ideas from 1 or 2 groups
9.55-10 closing and prayer

Teams-link for every session: Click here to join the meeting

The first 30min will be recorded and the recording will be posted on this page no later than the day after the Bible study.

Spring 2024

Thu 14th March 9-10am (EET)
rev. Selma Chen, President of Lutheran Church of Taiwan (LCT)
Palm Sunday passage, Matthew 21:12–22