Vuonna 2025 järjestetään kahdet Lähetysjuhlat eri puolilla Suomea yhteistyössä seurakuntien kanssa.

Lähetysjuhlien uusi malli syntyi, kun Kirkon juhlien peruunnuttua ja siirryttyä vuodella eteenpäin Lähetysseura päätti järjestää kahdet omat paikalliset Lähetysjuhlat yhteistyössä seurakuntien kanssa. Salon ja Pieksämäen Lähetysjuhlista saadun erinomaisen palautteen perusteella Lähetysseura päätyi järjestämään Lähetysjuhlia seurakuntien kanssa myös jatkossa.

Lähetyksen ystävät ovat toivoneet juhlia, joiden ohjelmassa lähetys on pääosassa ja lähetyksen ystävät ja Lähetysseuran työntekijät voivat tavata toisiaan. Yhteistyö paikallisseurakunnan kanssa virkistää paikkakunnan lähetysinnostusta, tuo uusia ideoita ja osallistaa parhaimmillaan juhlaan kaikki työntekijäryhmät, nuoret ja vapaaehtoiset. Lähetysseuran työ tulee juhlilla tutuksi esimerkiksi ulkomaisten vierailijoiden, videotervehdysten, yhteisen rukouksen ja musiikin muodossa.

Lähetysseuran omien juhlien lisäksi Lähetysseuralaisia ja lähetysaktiiveja voi tavata hiippakuntien lähetysjuhlilla. Lähetysseuran virtuaalisiin tapahtumiin voi liittyä verkossa ympäri vuoden.

Loimaan Lähetysjuhla lauantaina 17.5.2025 Hirvihovin liikuntakeskuksessa (Kuusitie 1, 32210 Loimaa). Päivä päättyy konserttiin Kanta-Loimaan kirkossa (Kanta-Loimaantie, 32210 Loimaa).

Joensuun Lähetysjuhla 3. – 4.10.2025 Pielisensuun kirkossa (Huvilakatu 8, 80200 Joensuu).

Ruotsinkielisille juhlille kokoonnutaan Helsinkiin Matteuksen seurakuntaan 24.5.2025.