Global Actionin Food for Hope on tarkoitettu erityisesti niille, jotka pitävät ruoanlaitosta tai leivonnasta. Se sopii hyvin myös niille, jotka haluavat opetella tai kehittää näitä taitoja ja samalla antaa heikommassa asemassa oleville toivon paremmasta huomisesta.

Food for Hopessa valmistetaan herkullisia leivoksia tai maittavaa ruokaa, jota myydään esimerkiksi myyjäisissä. Tämän voi helposti toteuttaa osana jotain tapahtumaa, kuten ravintolapäivää tai markkinoita. Se voi olla myös yhdistettynä säännölliseen tapahtumaan, kuten vaikka kirkkokahveille.

Toimi näin:

1. Jos, et halua leipoa yksin, kerää kasaan porukka, jonka kanssa haluat valmistaa purtavaa.
  2. Mieti jokin säännöllinen tai kertaluontoinen tapahtuma, johon haluat leipoa tai valmistaa ruokaa. Voit myös perustaa tällaisen tapahtuman, jos haluat.
  3. Päätä mitä haluat valmistaa. Löydät täältä muutaman reseptin alkuun pääsemiseksi.
  4. Loihdi maittavia leivoksia tai suussa sulavaa ruokaa.
  5. Merkkaa myyntipakkaukseen, mitä aineita tuote sisältää.
  6. Valitse itsellesi keräyskohde. Se voi olla esimerkiksi Lasten Pankki, Lähetysseuran ympäristötyö tai seurakuntasi oma kannatuskohde.
  7.  Myy valmistamasi herkut valitsemassasi tapahtumassa.

Reseptejä löydät tältä sivulta. Kaikissa resepteissä on otettu huomioon eettisyys ja ympäristö. Voit myös itse ehdottaa tai toivoa reseptejä verkkosivuille lisättäväksi.

Reseptejä

Ainesosat:

1 dl saksanpähkinöitä
1 dl taateleita
2 rkl raakakaakaota
Kookosrouhetta

1. Kaada saksanpähkinät tehosekoittimeen. Käytä niitä siellä niin kauan, että ne ovat karkeaa murua.
  2. Lisää joukkoon taatelit ja kaakaojauhe, ja sekoita uudelleen.
  3. Pyörittele valmiista massasta raakapalleroita.
  4. Voit lisäksi pyöritellä palleroita kookosrouheessa, jos haluat niihin kookoksisen lisämaun.
  5. Nyt ne ovat valmiita syötäväksi.

Tarvitsetko Food for Hope -bannereita tai julisteita? Lataa käyttöösi ilmaiset banneri- ja julistepohjat verkosta materiaalisivuiltamme.
Tutustu materiaaleihin