Monet meistä muistavat alakoulun käsityötunnit, joilla valmistettiin perheelle löylykauhaa tai patalappuja keittiöön. Villasukat tai lapaset ovat myös monelle vanhemmalle tai isovanhemmalle tapa ilmaista välittämistä ja rakkautta. Nämä ovat esimerkkejä siitä, kuinka omilla käsillään voi luoda jotain uutta, jonka lahjoittaminen voi tuoda iloa molemmille.

Crafting Hope antaa mahdollisuuden yhdistää käsillä tekemisen ja avuntarpeessa olevien auttamisen. Global Action -käsitöitä voidaan myydä esimerkiksi myyjäisissä tai arpajaisissa. Tällä tavoin Crafting Hope mahdollistaa omien kädentaitojen kehittämisen samalla kun kerätään varoja paremman maailman puolesta.

Miten aloitan?

1. Kerää kasaan porukka, jonka kanssa haluat askarrella. Crafting Hope sopii myös itsenäiselle askartelijalle.
  2. Mieti, missä haluat myydä tekemäsi käsityön. Esimerkiksi seurakunnan myyjäiset ovat hyviä paikkoja.
  3. Mieti, mitä haluat valmistaa. Voit valita jonkun jo sinulle tutun käsityön tai jonkun projektin, joka on pyörinyt mielessäsi pitempään. Alla on alkuun pääsemiseksi muutama helppo käsityöprojekti ohjeineen.
  4. Valitse itsellesi keräyskohde. Se voi olla esimerkiksi Lasten Pankki, Lähetysseuran ympäristötyö tai seurakuntasi oma kannatuskohde.
  5. Askartele vanhasta uutta ja myy hienoja tuotoksiasi valitsemassasi tapahtumassa.
  6. Siirrä keräämäsi varat haluamallesi Suomen Lähetysseuran kohteelle. Lisätietoja seurakuntasi kannatuskohteesta saat kysymällä seurakunnan työntekijöiltä.

Tarvitseko Crafting Hope -julisteita tai bannereita? Lataa käyttöösi ilmaiset juliste- ja banneripohjat verkosta materiaalisivuiltamme.
Tutustu materiaaleihin

Ohjeita: