kaksi lasta vesipumpun äärellä pumppaamassa vettä kaivosta
Näkökulma

Vesi, jota syömme

Viljelijänainen maissin parissa.
Artikkeli

Maissi ja riisi jyräävät – vesisyöpöistä lajeista tuli liian suosittuja

Artikkeli

Miltä nälkä tuntuu? – ”Osa lapsista ei voinut uskoa, että he saisivat syödä kokonaisen piiraan”

Kuvassa on useampia vakavailmeisiä naisia istumassa. Heillä on huivit päänsä suojana. Yhdellä naisista on myös kasvot kokonaan peittävä huivi. Yksi nainen ompelee. Yhdellä naisista on sylissään pieni lapsi.
Artikkeli

Matkalla Mauritaniassa: Tapasimme entisiä orjia, jotka ovat aloittaneet kaiken tyhjästä

Ryhmä nuoria tanssimassa.
Artikkeli

”Jotta kotona olisi yksi suu vähemmän ruokittavana” – Ilmastokriisi pakottaa tytöt naimisiin

kuivassa maastossa kasvaa pieni hedelmäpuu
Uutinen

”Ihmiset itkivät, kun saivat ruoka-apua” – Ruokakriisi on hälyttävä monilla alueilla

Ihmiset tutustuvat markkinakojuihin.

Kolme vinkkiä: Näin pidät seurakunnassa esillä Tasaus-kampanjaa

"Aineelliset perustarpeet eivät ole toisarvoisia asioita uskossamme."

Rolf Steffansson: Meidän jokapäiväinen leipämme

Kirkko maailmalla -ohjelmassa haastateltavana Sara Latvus.

Podcast: Nuorekkaassa Kambodžan kirkossa saa intoutua tanssimaan

Sokheng seisoo puutarhassa katsoen kameraan kädessään tarjottimellinen hedelmiä.
Artikkeli

Kuivuudesta kärsivässä Kambodžassa sienet tuovat ruokaturvaa

Vanhemmat istuvat pellon laidalla auringonlaskussa leikittäen tytärtään.
Artikkeli

Usko yhdistää nuorta perhettä Kambodžan maaseudulla

Lila Shahin kuva ja teksti Kehityskeskusteluja
Artikkeli

Podcast: Tästä syystä kehitysyhteistyöstä ei kannata leikata

Kädet taputtelevat nepalilaista leipää vuokaan
Artikkeli

Näin puolueet ratkaisisivat globaalin ruokakriisin

Nepalilaisnainen Bhagrati KC lähikuvassa, katsoo tiiviisti kameraan punaisessa asussa. Taustalla maissia kuivumassa.

Nämä naiset olivat orjia

Nuori nainen katsoo hymyillen kameraa.

Salossa ja Pieksämäellä valmistaudutaan Lähetysjuhliin

Chandra Kumari Sonar kasvihuoneessa tomaattiviljelmien keskellä.

Lähetysseura: Kehitysyhteistyö on myös turvallisuuskysymys

Pippa Laukka kuuntelee kameraan selin olevaa naista puun juurella istuen
Artikkeli

Pippa Laukka Nepalissa: ”Tässä asiassa suomalaisilla on opittavaa nepalilaisilta”

Pippa Laukka keskustelee kameraan selin olevan nepalilaisen naisen kanssa talon edessä.
Artikkeli

Pippa Laukka ihastelee nepalilaisten sitkeyttä suomalaisille tutulla ilmaisulla: ”Jos heidän asennettaan pitäisi jollain sanalla kuvata”

kuivaa maata, jossa vain vähän vihreää kasvillisuutta
Blogi

Tansaniassa perheet joutuvat miettimään, kenelle riittää ruokaa

Blogi

Maailma epäonnistuu nälän poistamisessa – lisätoimia tarvitaan

Nepalilainen nainen Laxmi Devi Chaudhary katsoo suoraan kameraan, päällä punainen sari ja taustalla vehreää Nepalin maisemaa.
Artikkeli

”Sadosta ei riitä tarpeeksi myyntiin” – tämän epäkohdan Nepalin entinen maaorja haluaa muuttaa

Kehityskeskusteluja-podcastissa haastateltavina Pauliina Parhiala, Helena Kahiluoto ja John Sumelius.
Artikkeli

Podcast: Yli 300 miljoonaa nälkäistä – Miten ruokakriisi ratkaistaan?

Rolf Steffanssonin kuvassa on teksti: "Haluamme olla rukoilemassa ja jakamassa jokapäivästä leipää."

Rolf Steffansson: Emme voi pitää jokapäiväistä leipää itsestäänselvyytenä

Getuda Honest Akaro, Kiattikun Sriboonruang, Kassandra Panayiotou ja Alia Khoury.
Artikkeli

”Ruokaan menee melkein koko palkka” – Näin ruokakriisi vaikuttaa perheiden elämään maailmalla

Kuvassa kaksi kouluikäistä poikaa on lähdössä kantamaan riisisäkkiä ja muuta ruoka-apua.
Uutinen

Nälkä pahenee Myanmarissa – ”Meillä ei ole rahaa ostaa ruokaa”

Artikkeli

Ukrainan sota käynnisti poikkeuksellisen ruokakriisin – Sodan loppuminen ei ratkaise kriisin johtaneita syitä

Artikkeli

Nälkä ajaa ihmisiä barrikadeille kehittyvissä maissa – Samalla autoritääriset valtiot saavat uuden syyn rajoittaa kansalaisyhteiskuntaa

Tyttö katsoo kameraan. Hän on luokkahuoneessa, jossa on muitakin lapsia. Tytöllä on kynä kädessään.
Artikkeli

Esikoulua äidinkielellä ja viljapankkeja kuivuutta vastaan – 7 kehitystulosta Senegalista ja Mauritaniasta

Kolme henkilöä istuu ja katsoo kameraan hymyillen.
Artikkeli

Ngor Ndour: ”Yhteistyön on perustuttava yhteisen luottamuksen henkeen toisen kulttuuria kunnioittaen”

Chilejä sinisen kankaan päällä
Artikkeli