Kyseessä on 35 opintopisteen laajuinen koulutus, joka on kirkon henkilöstökoulutusta ja jonka Suomen Lähetysseuran ulkomaantyöhön rekrytoidut suorittavat.

Tämä erityiskoulutus koostuu viidestä kaikille yhteisestä, pakollisesta moduulista ja kahdesta valinnaisesta moduulista (7 x 5 op). Moduulien toteuttajina voivat toimia Kirkkohallitus, Suomen Lähetysseura ja muut toimijat. Pakollisista moduuleista kaksi suoritetaan suoraan Kirkon lähetystyön keskukseen.

Nämä moduulit ovat (linkeissä aikataulut ja ilmoittautumisohjeet):

Kirkon missio – minun tehtäväni – Kirkon henkilöstön koulutuskalenteri (evl.fi)

Raamattu, rukous ja spiritualiteetti – Kirkon henkilöstön koulutuskalenteri (evl.fi)

Koulutus sisältää lähipäiviä, kirjallisuutta ja etätehtäviä. Koulutuksen suorittaminen voi jatkua työalueelle lähdön jälkeen.

Katso erityiskoulutuksen lyhyt videoesittely: https://spark.adobe.com/video/NmzvIoiToDUhB

Lisätietoja: Kirkon henkilöstökoulutuskalenteri koulutkalenteri.evl.fi