Lähde liikkeelle -koulutus on tarkoitettu lähetystyöstä kiinnostuneille, seurakuntien työntekijöille ja lähetyksen vastuunkantajille. Koulutuksessa tutustutaan kokonaisvaltaiseen lähetystyöhön ja kirkon kansainväliseen työhön sekä pohditaan omaa kutsumusta. Koulutus järjestetään tilauskoulutuksena, yhteistyössä seurakuntien/seurakuntayhtymien kanssa. Voitte toivoa koulutusta omaan seurakuntaanne laittamalla sähköpostia seurakuntanne palvelupäällikköön.

Kurssi järjestetään yhteistyössä STEP-koulutuksen kanssa ja se on vapaan sivistystyön koulutusta.

Kurssin teemoja ovat:

• kokonaisvaltaisen lähetystyön eri osa-alueet ja arki
    • kirkollinen työ, kehitysyhteistyö, vaikuttamistyö sekä  rauhan ja sovinnon työ.
  • lähetystyön raamatullinen ja teologinen perusta
  • Suomen Lähetysseuran työnäky ja strategia
  • oman kutsumuksen pohtiminen
  • kulttuurien kohtaaminen, kontekstuaalisuus, uskontodialogi

Kurssi koostuu kahdesta tai kolmesta koulutusjaksosta, joista osa voidaan toteuttaa etäopetuksena sekä itsenäisestä opiskelusta.

Lisätietoja:

lahdeliikkeelle@suomenlahetysseura.fi