Lähetysseuralle viisi kolehtipyhää vuodelle 2024

Tyttö istuu sängyreunalle takanaan suuri kasa pehmoleluja ja sängyn vieressä iso happipullo.
Artikkeli

Kolumbialaisen kummilapsen äiti kuoli syöpään: ”Äitini varjelee minua taivaasta”

Thaimaalainen nainen pinkissä teepaidassa kukkakimppy sylissään.

Thaimaalainen Koy opiskeli teologiksi Hongkongissa

Neljä nauravaa pikkupoikaa poikakodin sijaisäidin vierellä, sijaisäiti kyykyssä lasten vieressä poski yhden pojan poskea vasten.

Venezuela: Kaaoksenkin keskellä Casa Hogar tarjoaa turvapaikan lapsille

Kolme tansanialaista koululaista päät yhdessä koulukirjan äärelle kumartuneina.
Artikkeli

”Ennen vain pojat puhuivat” – Opettajien täydennyskoulutuksessa on opittu rohkaisemaan tyttöjä

Mekane Yesus -seminaarin rehtori Bruk Ayele kuvattuna ulkona punatiilisen rakennuksen edessä.
Artikkeli

Maailman suurin luterilainen kirkko elää opiskelijoiden sitoutumisesta

Hammaslääkäri Wang Zheng kertoo hammashygieniasta syrjäkoulujen lapsille. Lapsille jaettiin uudet hammasharjat ja harjaamista harjoiteltiin hammasproteesin kanssa.
Artikkeli

Tao on ”taakse jätetty lapsi”

Kummilapset saavat ruoka-apua kirkolta korona-aikana Boliviassa.
Artikkeli

Bolivia: ”Pandemia on opettanut meille, että suurin arvo on rakkaus”

Matigaun naisten ryhmä tervehtii vieraita Nepalissa.
Artikkeli

Näin Nepalin köyhästä vähemmistökylästä tehdään ympäristöystävällinen

Angelina, Fideline ja Leonia ovat alkaneet kasvattaa kanoja Lähetysseuran hankkeessa, jossa entisille seksityöläisille opetetaan yrittäjyystaitoja. He kasvattavat kanoja.
Artikkeli

”Meillä oli raskas elämä ennen tätä” – Seksin myynti vaihtui kanojen kauppaamiseen

Jumalanpalvelus Ehafon seurakunnassa Angolassa. Sade oli kastellut kirkon ympäristön liejuiseksi, joten jumalanpalvelus pidettiin papi pihalla.
Artikkeli

Koulutetut työntekijät ovat arvokkaita Angolan kirkolle

Senegalin luterilainen kirkko kehittää lukutaitoa opettamalla lapsia heidän omalla äidinkielellään.
Uutinen

Omakielinen esikouluopetus valmistaa lapsia koulutielle Senegalissa

Lukutaitomateriaalia tehtäessä on tärkeää, että siinä on mahdollisimman paljon oman kulttuurin elementtejä. Myös kuvien käyttö on tärkeää.
Artikkeli

Oma kirjakieli vahvistaa itsetuntoa: ”Emme olekaan huonompia kuin toiset”

Uutinen

Kolumbian rauha on hauras – kirkon rauhantyö tuo toivoa

Artikkeli

”Isä meidän” ensimmäistä kertaa omalla kielellä

Nepal: Meheritolin kylän menestystarina

Kouluun pääsy muutti Malyn elämän

Artikkeli

Uusi elämä aids-orvolle etiopialaistytölle: ”Haluan auttaa muita, kuten minuakin on autettu”

Artikkeli

Köyhien syrjäseutujen nuorilla on suuri vaara joutua ihmiskaupan uhriksi Mekongin alueella

Jumalanpalvelus puun alla Tansaniassa.
Artikkeli

Pienen tansanialaiskylän seurakunta ei enää kokoonnu puun alla