Lähetysseuralle viisi kolehtipyhää vuodelle 2024

Kirkkohallitus myönsi Lähetysseuralle viisi kolehtipyhää ensi vuodelle. Lisäksi se suositteli seurakunnille kahta Lähetysseuran kolehtikohdetta.

Senegalissa Thiadiayen seurakunnassa kerättiin kolehti diakoniatyöhön. Seurakuntalaiset saivat tuoda vaatteita ja ruokaa köyhille. Kuva: Anna Tikum.

Kirkkohallituksen virastokollegio päätti marraskuun alussa suomenkielisten hiippakuntien kolehtikohteista vuodelle 2024. Lähetysseuralle on myönnetty tämän vuoden tapaan viisi kolehtipyhää.

Lähetysseuran hyväksi kerätään kolehti seuraavina pyhäpäivinä:

• 24.3.2024, palmusunnuntai: Seurakuntatyöhön ja teologiseen koulutukseen Suomen Lähetysseuran kautta teemalla Evankeliumin sanoma kuuluu kaikille.
  • 1.4.2024, 2. pääsiäispäivä: Naisten hyväksi tehtävään työhön Suomen Lähetysseuran kautta teemalla Naiset toivon tiellä.
  • 7.7.2024, 7. sunnuntai helluntaista: Nuorten perus- ja ammattikoulutukseen Suomen Lähetysseuran kautta teemalla Koulutus on avain oman elämän hallintaan.
  • 3.11.2024, 24. sunnuntai helluntaista: Ilmasto- ja ympäristötyöhön Suomen Lähetysseuran kautta teemalla Pidetään huolta yhteisestä maapallostamme.
  • 1.12.2024, 1. adventtisunnuntai: Lasten hyväksi tehtävään työhön maailmalla Suomen Lähetysseuran kautta teemalla Hyvän elämän edellytykset.

Lisäksi seurakunnat voivat kerätä kolehdin loppiaisena 6.1.2024 yhdelle tai useammalle seurakunnan tukemalle lähetysjärjestölle.

Kirkkohallitus antoi myös suosituksen seuraavista Lähetysseuran kolehdeista:

• Sukupuolten välisen oikeudenmukaisuuden eteen tehtävään työhön Suomen Lähetysseuran kautta teemalla Olemme kaikki tasa-arvoisia.
  • Vammaistyöhön Suomen Lähetysseuran kautta teemalla Jumalan edessä samanarvoisia.

Ohjeet kolehtien tilittämiseen ja viitenumerot seurakuntakohtaisesti löytyvät Seurakuntapalveluista.