Apuraha nuorille lauluntekijöille

Onko sinulla unelma? Laulurunoilija Anna-Mari Kaskisen ja muusikko Pekka Simojoen mukaan nimetystä Kaskinen–Simojoki-rahastosta on taas haettavissa alkuvuodesta 2024.

Apurahaa voivat hakea hakuaikana alle 30-vuotiaat säveltäjät ja sanoittajat. Apuraha on tarkoitettu kristillisen uskon pohjalta nousevan yhteislauluperinteen vahvistamiseen.

Päivitämme lisätietoja.

Kaskinen–Simojoki-rahasto

Kaskinen-Simojoki-rahasto tukee lähetystyötä ja kirkon yhteislauluperinnettä edistävää nuorten aloittelevien sanoittajien ja säveltäjien työtä Suomessa. Rahastosta jaetaan apuraha muutaman vuoden välein. Rahasto perustettiin vuonna 2004 Anna-Mari Kaskisen ja Pekka Simojoen 25-vuotistaiteilijavuoden tuotoksena. Rahasto perustuu lahjoituksiin ja sitä kartutetaan edelleen sille osoitetuin varoin.

Katso video Suomen Lähetysseurasta:

Lisätietoja:
Johtaja, seurakuntayhteydet ja varainhankinta Karoliina Nivari
karoliina.nivari@suomenlahetysseura.fi
puhelin 044 7770 504

Uutinen vuoden 2022 apurahasta

Uutinen vuoden 2022 Kaskinen-Simojoki-apurahasta.

Uutinen vuoden 2019 apurahasta

Uutinen vuoden 2019 Kaskinen-Simojoki-apurahasta.

Rosa Nyman palkittiin apurahalla vuonna 2016

Rosa Nyman oli Vihdin Lähetysjuhlilla juhlistamassa apurahaansa Pekka Simojoen ja Anna-Mari Kaskisen kanssa. Kuva Ari Vitikainen

Rosa Nyman sai Kaskinen-Simojoki-apurahan vuonna 2016. Katso uutinen apurahan jakotilaisuudesta.

Vuoden 2014 apuraha Ville Myllykoskelle

Pekka Simojoki ja Lähetysseuran taide- ja musiikkityön koordinaattori Päivi Mattila ojensivat Kaskinen-Simojoki-apurahan Ville Myllykoskelle. Kuva Pirre Saario

Vuonna 2014 Ville Myllykoski palkittiin Kaskinen-Simojoki-apurahalla. Lue lisää vuoden 2014 apurahasta.

Ensimmäinen apuraha Aarni Seppälälle 2012

Ensimmäinen Kaskinen-Myllyrinne-apuraha jaettiin vuonna 2012 Aarni Seppälälle.