Viisi ihmistä kädet rukoukseen liittyneinä Namibiassa. He seisovat pitkässä ruohikossa, taustalla metsää ja vuoren rinne.

Tutustu uusimpiin musiikkivideoihin ja hartauksiin. Pekka Nymanin idean pohjalta käynnistyi Hope Around The World -projekti, jonka tuloksena syntyi neljä musiikkivideota. Niiden toteuttajina oli laulajia, soittajia ja tanssijoita eri maista mm. Namibiasta, Tansaniasta ja Kambodžasta. Videot julkaistiin Suomen Lähetysseuran YouTube-kanavalla. Samoihin aikoihin julkaistiin Make Perttilän musiikkivideo Etiopia. Löydät sivun alaosasta myös musiikkivideoiden pohjalta tehdyt hartaudet.

Musiikkivideot

Hartaudet

Hope Around The World -videoista tehtiin myös hartausversiot, joissa laulut on tekstitetty ja loppuun on lisätty lause raamatusta. Laulujen teemat antavat aihetta monenlaisiin keskusteluihin ja ryhmien kokoontumisiin, joissa voidaan pohtia mm. mitä kirkon mission toteuttaminen tänä päivänä on ja miksi lähetystyö on tärkeää. Löydät laulujen pohjalta tehdyn pienryhmämateriaalin Materiaalit-sivultamme. Aineisto sopii virikkeeksi esim. seurakunnan erilaisten ryhmien kokoontumisiin, rippikouluopetukseen ja jumalanpalveluksiin.

Lapsille

Suomen Lähetysseura on julkaissut yhdessä lastenmusiikkiyhtye Naattiorkesterin kanssa uuden musiikkivideon Osaatko sinä?

Se on suunnattu alle kouluikäisille ja pikkukoululaisille, joiden elämä on seikkailua ja uusien asioiden oppimista ja joiden elämänpiiri laajenee. Videon lisäksi saatte laulun nuotit.

Lähetysseuran työntekijät ovat kuvanneet videoon lapsia, jotka saavat tukea elämäänsä ja koulunkäyntiinsä Lähetysseuran kautta. Videot ovat muun muassa Angolasta, Boliviasta, Etiopiasta ja Tansaniasta.

Osaatko sinä? -laulun on säveltänyt ja sanoittanut tamperelainen muusikkopastori Severi Laakso, joka työskentelee nykyisin Tampereen eteläisessä seurakunnassa. Laulu valittiin Vuoden uudeksi lastenlauluksi sävellyskilpailussa vuonna 2020.

Lasten osaamisen mukaan lauluun voi soveltaa vaihtoehtoisia taitoja tai tapoja liikkua. Laulun tekstiä voi muokata niin, että kaikki pääsevät laulun tunnelmaan mukaan, esimerkiksi: ”Osaatko sinä auttaa kaveria pulassa? Osaatko sinä laulaa virren kirkossa?”

Vinkki Severi Laaksolta: Kappale toimii hyvin monenlaisessa tilanteessa: muskareissa, seurakunnan musiikkikasvatuksessa ja vaikkapa päivänavauksessa virikemateriaalina.

Osaatko sinä -Nuotit ja sanat »
Osaatko sinä -Koulusoitinsovitus »