Tervetuloa Sum svaa kum!

Tervetuloa Sum svaa kum! on Suomen Lähetysseuran monikulttuurisuustyön vuorovaikutteinen teatteriesitys, joka käsittelee vieraanvaraisuutta, ennakkoluuloja ja kulttuurien kohtaamista kepeällä otteella. Näytelmässä eletään mukana kahden yläasteikäisen nuoren kokemuksissa ja kohtaamisessa suomalaisessa kulttuurissa.

Kambodzasta kotoisin olevan Samnangin ja suomalaisen Tuiskun tutustuessa toisiinsa matkaan tulee monia mutkia. Vieraus ja varautuneisuus heidän välillään vaihtuu lopulta vieraanvaraisuudeksi ja vastakohtaisuudet alkavat näyttää saman kolikon eri puolilta – vahvuuksilta, jotka tukevat toisiaan.

Esitys sopii esim. kouluihin, varhaisnuorten toimintaan ja tapahtumiin. Teeman työstämistä on mahdollista jatkaa elämyksellisessä draamatyöpajassa esityksen jälkeen. Saatavilla on myös esitykseen valmistavaa ja syventävää materiaalia, jonka opettaja tai toiminnanohjaaja voi toteuttaa yhdessä ryhmänsä kanssa.

Esityksen kesto: 45 min.
Käsikirjoitus, konsepti ja toteutus: Iiris Autio ja Matti Halén

Kolme pientä ateriaa -teatterityöpaja

Kolme pientä ateriaa on Suomen Lähetysseuran monikulttuurisuustyön aikuisille suunnattu elämyksellinen teatterityöpaja vieraanvaraisuudesta.

Yhteisen työskentelyn kautta etsitään vieraanvaraisuutta arjen pienissä teoissa ja kristityn kutsumuksessa. Kolme pientä ateriaa auttavat huomaamaan lähimmäisen kohtaamisen merkityksen.

Kokonaisuuden kesto: n. 60 min.
Ohjaajat: Iiris Autio ja Matti Halén

Tilaukset ja tiedustelut: