Osta tuliaiseksi juhlilta Oulusta käsityö tai kirja!

Kiinnostaako käsillä tekeminen ja pohjoisen käsityöt? Kirkkopäivien ja Lähetysjuhlien aikana käsitöitä myydään lähetystyön hyväksi Oulun teatterin edessä.

Vapaaehtoiset tekevät monenlaisia käsitöitä myytäväksi lähetystyön hyväksi.

”Osa tuotteista on valmistettu yhteisissä talkoissa, ja osan tuotteista ihanat vapaaehtoisemme tekevät kotonaan”, kertoo Katja Haipus, Oulujoen seurakunnan lähetyssihteeri.

”Vapaaehtoiset eri seurakunnissa ovat tehneet saippuoita, koruja, kortteja, kangaskasseja ja perinteisiä käsitöitä, kuten villasukkia. Myös bambutiskiliinat vat erittäin suosittuja, ja niitä on tehty paljon.”

Oulun seitsemän seurakuntaa myyvät käsitöitä yhteisen verkkokauppansa Silimukan kautta, joka toimii Facebookissa. Silimukka pystyttää oman telttansa kahdeksi päiväksi teatterin eteen (Kaarlenväylä 2).

Silimukan verkkokauppaa ylläpitävät Oulun seurakuntien lähetyssihteerit yhteistyössä. Verkkokaupasta ostetut tuotteet postitetaan ostajille, joten ostoksilla voi käydä myös juhlien jälkeen.

Käsityöteltta on auki perjantaina 20.5. ja lauantaina 21.5. klo 9–18.

Kuusi naista istuu pöydän takana, parilla käsityö sylissä, takana seinällä kauniita villasukkia, lapasia ja patalappuja.
Piispankammarissa Ylikiimingin asukastuvalla tehdään käsitöitä myyntiin lähetystyön hyväksi. Lähetyssihteeri Katri Tuomiharju (keskellä) vierailee piirissä säännöllisesti. Kuva Katri Tuomiharju.

Lukemista kesäksi

Lähetysseuran uutuuskirjoja myydään verkkokaupan lisäksi juhlilla Oulussa.

Käsityöteltan vieressä on Lähetysseuran teltta, jossa voi tavata Lähetysseuran ulkomaan ja kotimaan työntekijöitä ja tutustua Lähetysseuran uutuuskirjoihin. Lähetysseuran tuotteita, muun muassa  uutuuskirjoja ja kortteja, myydään juhlien aikana pe–la klo 9–18 Kirkkotorilla, Oulun teatterin toisessa kerroksessa. Tervetuloa ostoksille!

Lähetysseuran verkkokauppa Basaari palvelee myös koko kesän ajan.