Löydä lohtua lukemisesta – Lähetysseuran Basaari palvelee tavalliseen tapaan

Hengelliset kirjat ja musiikki sekä muistamiset kortilla voivat tuoda lohtua kotiinsa eristäytyville suomalaisille. Lähetysseuran Basaari palvelee entiseen tapaan poikkeusoloista huolimatta.

”Lähetysseuran verkkokauppa Basaari pysyy avoimena vuorokauden ympäri. Asiakaspalvelu toimii sekä puhelimitse että sähköpostitse. Tuotteita ei voi nyt noutaa toimipaikaltamme Länsi-Pasilasta, Helsingistä, mutta posti tuo tilaukset kotiin niin kuin ennenkin”, kustannusjohtaja Eivor Ng kertoo.

Runoja kevätiltoihin

Huhtikuussa ilmestyy Somerolla asuneen Kirsti Inkisen runokirja Onni koostuu murusista.

”Suomen neljä vuodenaikaa ovat innoittaneet Kirsti Inkistä sanalliseen luonnon ylistämiseen. Tässä mainiosti lahjaksikin sopivassa runokirjassa on runsas luontokuvitus”, kustannustoimittaja Riikka Saarenpää sanoo.

Elämäkertoja vaihteluksi

Tänä keväänä on myös ilmestynyt Lähetysseuran työntekijä Pia Ruotsalan kirjoittama Kohti kokonaista ihmisyyttä. Pia Ruotsala on tehnyt yli 10 vuotta pioneerityötä perhetyön parissa Virossa. Kirja avaa realistisen ikkunan Viron miehitysten aiheuttamiin traumoihin kirkon perheneuvonnan näkökulmasta.

”Verkkokaupasta löytyy kirjoja sekä lapsille että aikuisille. Aikuisille suosittelen elämäkertoja, kuten Seppo Rissasen Tehtävä suoritettu ja Matleena Pinolan Polku on tässä. Perheen pienimmille sopii Räyhä-kirja, kouluikäisille Hildan haamu ja Varastettu vaivaisakka kouluikäisille. Verkkokaupasta saa myös kortteja, musiikkia ja adresseja”, Eivor Ng toteaa.

Nojatuolimatkoja turvallisesti

Kansikuvassa aasialainen poika pyöräilee maalaistiellä.Tuorein Lähetyssanomat ilmestyy lukijoille 1. huhtikuuta. Lehden kuvareportaasi vie nojatuolimatkalla mara-kansan pariin Myanmarin syrjäisiin kolkkiin. Lähetysseuran työntekijät pääsivät tutustumaan alueeseen ensimmäistä kertaa, eikä matka perille ollut helppo. Seuraava numero ilmestyy 15. toukokuuta.

Lähetyssanomat on ilmestynyt yhtäjaksoisesti vuodesta 1859. Lehteä on tehty myös sota-aikana ja läpi monien vaaran vuosien. Tilaajat ovat ensiarvoisen tärkeitä  Lähetyssanomille – ilman heitä lehteä ei voitaisi tehdä nykyisenlaisena.

Lähetyssanomat ilmestyy kahdeksan kertaa vuodessa. . Seitsemän 48-sivuisen lisäksi tehdään 56-sivuinen Tulkoon Joulu, joka on samalla Lähetyssanomien vuoden viimeinen numero.

Lähetysseuran verkkokauppa Basaari on auki kellon ympäri. Asiakaspalvelu päivisin puhelimitse 020 712 7222 sekä sähköpostitse basaari@suomenlahetysseura.fi