Lähetysseuran strategian puukuva. Yllä teksti: usko, toivo ja rakkaus vahvistuvat maailmassa.
Lähetysseuran strategia 2023–2028. Klikkaa kuvaesitys auki ja etene nuolinäppäimin.

Vuoden 2023 alusta voimaan tullut uusi strategia:

Visio

Usko, toivo ja rakkaus vahvistuvat maailmassa.

Missio

Todistamme Jumalan rakkaudesta sanoin ja teoin.

• Kerromme Jeesuksesta Kristuksesta.
  • Edistämme ihmisoikeuksien toteutumista.
  • Rakennamme rauhaa ja sovintoa.

Arvot

Kuvassa on sydän

Lähimmäisenrakkaus

Lähetysseura sitoutuu Jeesuksen opetukseen lähimmäisenrakkaudesta.

kuvassa on vaakasymboli

Oikeudenmukaisuus

Yhdessä syrjäytettyjen kanssa tuomme esille köyhyyden ja eriarvoisuuden syitä, tuemme kehitystä ja mahdollistamme ihmisarvoisen elämän kaikille.

Vastuullisuus

Olemme vastuussa työmme laadusta ja toimintatavoistamme palvelemillemme ihmisille sekä työmme tukijoille ja yhteistyökumppaneille.

Identiteetti

Lähetysseura on kirkon lähetysjärjestö ja yksi Suomen suurimmista kehitysjärjestöistä. Lähetysseura tekee työtä uskon, toivon ja rakkauden puolesta ympäri maailmaa.

Usko Jumalaan, toivo paremmasta ja rakkaus lähimmäiseen muodostavat peruskallion, jolle Lähetysseuran työ rakentuu. Tähän pohjautuu kokonaisvaltainen lähetystyö, johon kuuluvat hengellinen työ, huolenpito lähimmäisestä ja vaikuttaminen paremman tulevaisuuden puolesta.

Tehtävämme on olla kaikkein heikoimpien puolella. Teemme työtä, jotta tavoitamme heikoimmassa asemassa olevat, sorretut ja syrjityt. Helpotamme kärsimystä, mahdollistamme kehitystä, rakennamme rauhaa ja luomme tasa-arvoisia mahdollisuuksia ihmisille rakentaa itselleen ihmisarvoinen elämä. Vaalimme ja varjelemme luomakuntaa.

Lähetysseura on seurakuntien oma ja jäseniään palveleva järjestö, joka toteuttaa evankelis-luterilaisen kirkon työtä maailmalla.

Suomen Lähetysseuran strategia 2023–2028 (pdf)