Onko tämä vuoden suurin Kauneimmat Joululaulut -tilaisuus? – Kauppakeskus Triplaan odotetaan tuhansia laulajia

Kauneimpia Joululauluja pääsee laulamaan tuhansissa tilaisuuksissa niin Suomessa kuin ulkomailla. Yksi suurimmista tilaisuuksista järjestetään kauppakeskus Triplassa.

Enkeleiksi pukeutuneita lapsia Triplan Kulttuuriaukiolla.
Kauneimmat Joululaulut -elämys keräsi kauppakeskus Triplaan yli 3 000 katsojaa vuonna 2019. Kuva: Sami Mannerheimo.

Tänä jouluna pääsee taas kokoontumaan laulamaan Kauneimpia Joululauluja parin vuoden koronarajoitusten jälkeen. Yksi suurimmista yhteislaulutilaisuuksista järjestetään Helsingin Pasilassa kauppakeskus Triplassa kolmantena adventtina, sunnuntaina 11.12.

Edellisen kerran vuonna 2019 Kauneimmat Joululaulut -elämys keräsi Triplaan tuhansia katsojia. Nyt koronan jälkeen paikalle odotetaan väkeä vähintään yhtä sankoin joukoin.

Tapahtumassa joululauluja esittää muusikko Petri Laaksonen, joka tunnetaan muun muassa säveltämistään joululauluista Lumivalkeaa, Talven syliin ja Joulun suuri salaisuus.

Yhteislauluja vetää Sylvia-kvartetti, neljän musiikinopiskelijan muodostama yhtye. Harmoonin, kanteleen, viulun ja neljän lauluäänen yhteissointi tuo tutut joululaulut uudessa asussa yleisön sydämiin. Sylvian muodostavat Tuuli Jaakonaho (laulu), Anni Lassila (viulu), Maija Ruusukallio (koskettimet) ja Matleena Kohonen (kantele).

Jouluista tunnelmaa luo Xaris Finland, Lähetysseuran kanssa yhteistyötä tekevä kristillinen tanssiryhmä.

Elämys järjestetään samansisältöisenä kahteen kertaan: kello 12 ja 14. Tilaisuudet kestävät noin tunnin verran. Jälkimmäisen tilaisuuden jälkeen on luvassa Kauneimmat Joululaulut -karaokejatkot Töölön seurakunnan Fokus-tilassa kauppakeskuksen 5. kerroksessa.

Tapahtuman järjestää yhteistyössä Lähetysseuran kanssa Mall of Tripla ja Töölön seurakunta.

Petri Laaksonen.
Tapahtumassa joululauluja esittää Petri Laaksonen. Kuva: Juuso Westerlund.

Joululahja maailman lapsille

Kauneimmat Joululaulut on paitsi yhteislaulutilaisuus myös Lähetysseuran keräys maailman lasten hyväksi. Keräyksen tuotoilla maailman lapset saavat terveyttä, turvaa ja koulutusta. Myös Triplan elämyksessä voi lahjoittaa joko MobilePaylla tai käteisellä.

Lähetysseura toimii esimerkiksi Botswanassa, jossa monen lapsen koulunkäynti keskeytyy köyhyyden, sairauksien tai perheväkivallan takia.

Lähetysseura auttaa syrjäytymisvaarassa olevia lapsia tukemalla heitä peruskoulusta ammattiin asti. 19-vuotias botswanalainen Omphemetse on käynyt peruskoulun Lähetysseuran tuella ja suunnittelee yrittäjyysopintoja. 10-vuotiaana hän kävi Lähetysseuran tukemassa iltapäiväkerhossa koulun jälkeen.

Viime vuonna 147 lasta Botswanasta sai tukea koulunkäyntiin. Heistä 104 oli tyttöjä. Botswanan lisäksi Lähetysseura toimii 26 muussa maassa neljällä mantereella.

Kauneimmat Joululaulut -elämys Mall of Triplan Kulttuuriaukio, 4. krs (Fredikanterassi 1, Helsinki) sunnuntaina 11.12. kello 12 ja 14. Karaokejatkot jälkimmäisen tilaisuuden jälkeen Fokuksessa, Mall of Triplan 5. krs.

Lahjoita Kauneimmille Joululauluille