Exitin 35-vuotiskiertue tavoitti lähes 3000 ihmistä

Exit-yhtye juhlisti 35-vuotista taivaltaan konsertoimalla Jyväskylässä, Oulussa, Seinäjoella, Helsingissä ja Tampereella. Se tavoitti marraskuun kiertueellaan lähes 3000 ihmistä ympäri Suomen.

Pekka Simojoki laulaa lavalla mustissa vaatteissa, kaksi miestä soittaa kitaraa.
Pekka Simojoki (vas.) ja Exit konsertoivat Tampere-talossa. Kuva Markus Perko

”Olen pitkän syksyn jälkeen väsynyt, mutta tavattoman onnellinen. Kiertue oli täynnä hienoja tunnelmia ja kohtaamisia – taivaskin tuntui olevan lähellä. Pistää hiljaiseksi, kun tajuaa, miten paljon laulut voivat merkitä ihmisille, lohduttaa ja rohkaista! Ei voi kuin olla kiitollinen, että tällaista työtä saa tehdä vielä 35 vuoden jälkeen!” gospelmuusikko Pekka Simojoki pohtii.

Kiertueella nähtiin myös vierailevia artisteja. Mukana olivat Eve & Ossi, Tommi Kalenius sekä Lars Edberg & Jarkko Jouppi.

Konsertin tuotto lasten hyväksi

Kaksi nuorta naista seisoo esitepöydän ääressä punaiset liivit yllään.
Vapaaehtoistyöntekijä Aino (vas.) ja Lähetysseuran markkinointikoordinaattori Nina Honkanen kertoivat lähetystyöstä ja jakoivat esitteitä konsertissa Tampere-talossa.

Kiertueen tuotoilla tuetaan Lähetysseuran kautta Ukrainan sodan uhreja sekä Lasten Pankkia, jonka kautta edistetään lasten oikeuksia eri puolilla maailmaa. Lähetysseura tuotti kiertueen yhteistyössä Ohjelmatoimisto Kristallin kanssa

Pekka Simojoen luotsaama Exit on julkaissut musiikkia 1980-luvulta saakka. Yhtyeen monet kappaleet ovat nousseet klassikoiksi ja jättäneet pysyvän jäljen suomalaisten sydämiin.

Exit-yhtyeen jäsenet ovat Pekka Simojoki (laulu), Matti Puttonen (laulu ja koskettimet), Timo Luoto (rummut), Jari Levy (laulu ja koskettimet), Make Perttilä (laulu ja kitara), Jarkko Jouppi (kitara) ja Timo Jouppi (basso).