Seurakuntavaalit 2018: ”Raamatusta löytyy vahvat perusteet muuttaa maailmaa paremmaksi”

Jyväskylän yliopistossa musiikkitiedettä opiskeleva Aapo Tähkäpää (21) on ”kasvanut kiinni lähetykseen” jo lapsena vanhempiensa työn kautta. Rippikoulun jälkeen hän on ollut aktiivisesti mukana Lähetysseuran nuoriso- ja nuorten aikuisten työssä. Hän on myös ehdokkaana syksyn seurakuntavaaleissa.

– Olen Lapuan hiippakunnan varaedustaja Nuori kirkko ry:n NAVI-ryhmässä (Nuori aikuinen vaikuttaa kirkossa) sekä jäsen Suomen Lähetysseuran nuorten leiritiimissä. Seurakuntien päätöksentekoelimet tarvitsevat nuoria tulevaisuuden osaajia, joilla on visioita ja näkemyksiä siitä, miten lähetyskäskyä eli seurakunnan perustehtävää toteutetaan tässä ajassa. Haluan olla toteuttamassa tätä uuden sukupolven esiinnousua.

”Jokaisella on omat lahjansa”

– Lähetystyö on koko seurakunnan eksistentiaalinen ydin ja se nousee suoraan Jeesuksen opetuksesta, kaste- ja lähetyskäskystä. Raamatusta löytyy vahvat perusteet toimia oikeudenmukaisesti ja muuttaa maailmaa paremmaksi paikaksi. Konkreettiseen työhön on suomalaisilla, verovaroin ylläpidetyillä seurakunnilla erinomaiset mahdollisuudet.

– Jokaiselle kristitylle on annettu omat lahjansa ja erityisosaamisensa, joita kannattaa käyttää, oli se sitten Raamatun opetusta, sukan kutomista, ympäristökonsultointia tai vaikka kitaran rämpyttämistä.

– Luottamushenkilönä haluaisin paitsi tietysti ajaa lähetyksen ja kansainvälisen työn asiaa, myös edistää eri kristillisten yhteisöjen keskinäistä yhteistyötä paikallistasolla. Onko siinä loppupeleissä mitään järkeä, että pidämme kivaa omissa jengeissämme, kun olemme kuitenkin viime kädessä samalla asialla ja yhdessä voisimme saada aikaan paljon enemmän?

Globaalia kirkkoa rakentamassa

Suomen Lähetysseura ja Pipliaseura haastavat yhteisellä kampanjallaan seurakuntavaalien ehdokkaita allekirjoittamaan verkossa lupauksen puhua luottamushenkilöinä globaalin kirkon ja kokonaisvaltaisen lähetystyön puolesta. Vaalit pidetään 18. marraskuuta. Lue lisää globaalikirkko.fi

Lähetysseura ja Pipliaseura vetoavat globaalin kirkon puolesta

#minunkirkkoni on #globaalikirkko