Seurakuntavaalit 2018: Lähetysseura ja Pipliaseura vetoavat globaalin kirkon puolesta

Lähetysseuran toiminnanjohtaja Rolf Steffansson ja Pipliaseuran toiminnanjohtaja Markku Kotila.
Suomen Lähetysseura ja Suomen Pipliaseura aloittavat yhdessä Globaalia kirkkoa rakentamassa -seurakuntavaalikampanjan, jonka tavoitteena on löytää seurakuntiin luottamushenkilöitä, jotka pitävät kirkon kansainvälistä työtä tärkeänä osana seurakunnan toimintaa. ”Kummallekin järjestölle on tärkeää kokonaisvaltainen lähetystyö, jota tehdään sanoin ja teoin”, painottavat toiminnanjohtajat Rolf Steffansson ja Markku Kotila. Kuva Jarmo Kulonen

Suomen Lähetysseura ja Suomen Pipliaseura aloittavat yhdessä Globaalia kirkkoa rakentamassa -seurakuntavaalikampanjan. Seurakuntavaaleissa valitaan luottamushenkilöt seuraavaksi neljäksi vuodeksi päättämään myös seurakunnan lähetystyön painotuksista. Tavoitteena on rohkaista niitä seurakuntalaisia asettumaan ehdokkaaksi, jotka näkevät kirkon kansainvälisen työn tärkeäksi. Loppusyksyllä kampanja puolestaan kehottaa äänestäjiä antamaan äänensä näille ehdokkaille syksyn seurakuntavaaleissa.

– Suomen Lähetysseuralla ja Suomen Pipliaseuralla on vankka osaaminen kirkon kansainvälisestä työstä. Lähetysseura on lähes 160-vuotias, Pipliaseura yli 200-vuotias. Pitkä historia, vakaa asema ja uusien toimintatapojen etsiminen evankeliumin hyvän sanoman eteenpäinviemiseksi kuuluvat kummankin järjestön peruspiirteisiin. Meille on tärkeää kokonaisvaltainen lähetystyö, jota tehdään sanoin ja teoin, toiminnanjohtaja Markku Kotila Pipliaseurasta sanoo.

– Seurakunnat ovat molempien järjestöjen jäseniä ja molemmat järjestöt puolestaan tukevat paikallisseurakuntia niiden työssä, Lähetysseuran toiminnanjohtaja Rolf Steffansson jatkaa.

Ehdokkaat allekirjoittavat lupauksen

Kampanjan globaalikirkko.fi-verkkosivuilla seurakuntavaaliehdokkaat voivat käydä allekirjoittamassa lupauksen globaalin kirkon puolesta. He lupaavat toimia sen puolesta, että kokonaisvaltainen lähetystyö, kehitysyhteistyö ja evankeliumin hyvän sanoman eteenpäin vieminen niin kotimaassa kuin ulkomailla ovat erottamaton osa seurakuntien elämää myös tulevaisuudessa.

Lupaukset on tiivistetty kolmeen viestiin, joiden mukaan kirkko on globaali, muistaa maailman köyhimmät sekä kertoo Jumalasta sanoin ja teoin. Viestejä avataan enemmän verkkosivuilla.

Syksyllä äänestäjät voivat käydä verkkosivuilla katsomassa, ketkä oman seurakunnan ehdokkaat ovat allekirjoittaneet lupauksen.

Lue lisää: globaalikirkko.fi

Suomen Pipliaseura tekee maailmanlaajuisesti työtä, jotta ihmiset tavoitetaan heidän omalla kielellään. Se kääntää ja kustantaa Raamattua sekä herättää mielenkiintoa sanaa kohtaan. Pipliaseura edistää myös lukutaitoa ja parantaa syrjäytettyjen asemaa.

Suomen Lähetysseura tekee pitkäjänteistä työtä oikeudenmukaisen ja inhimillisen maailman puolesta. Lähetysseura toimii 30 maassa yli sadan kumppanikirkon ja -järjestön kanssa. Järjestön erityinen kutsumus on kohdata ihmisiä ja ihmisryhmiä, jotka ovat kristillisen todistuksen ulkopuolella, ja jotka yhteiskunnat, yhteisöt ja uskonnolliset järjestelmät ovat syrjäyttäneet.