Taide on Jumalan lahja. Taideryhmät kertovat musiikin, tanssin ja teatterin keinoin Jumalan rakkaudesta ja siitä hyvästä, mitä se saa aikaan ihmisten elämässä eri puolilla maailmaa. Ryhmät ovat itsenäisiä toimijoita, ja ne toimivat vapaaehtoispohjalta.

Kiinnostaako afrikkalaista musiikkia esittävä kuoro? Entä teatteriesitys, tanssiesitys tai työpaja? Tilaa kuoro, teatteri- tai tanssiryhmä esiintymään tai kouluttamaan esimerkiksi seurakuntasi kuoroa, työntekijöitä tai muuta ryhmää.

Taideryhmissä on mukana yli sata ihmistä, ja ne tavoittavat vuosittain kymmeniätuhansia ihmisiä.

Konsertit

Oululainen musiikkiryhmä Amani kiertää Pohjois-Suomessa. Nuorista vuosittain koottava musiikkiryhmä Cumina tekee kiertueen kesäkuussa.

Jakaranda esiintyy Etelä-Suomessa muun muassa Tampereella ja Helsingissä.  Ryhmä tuo terveiset eteläisestä Afrikasta laulaen, soittaen ja tanssien. Uutuutena on Kymppisynttärit, jossa lapset pääsevät opettelemaan afrikkalaisen laulun.

Safarikuoro vie kuulijansa musiikilliselle matkalle maailman ympäri esimerkiksi swahilin, zulun ja heprean kielillä. Ohjelmistossa on myös perinteistä ja uutta kirkkomusiikkia.

Pekka Simojoki ja Exit-yhtye on tilattavissa Ohjelmatoimisto Kristallilta.

Tanssiryhmä Xaris Finland

Xaris Finland on Helsingissä toimiva kristillinen tanssiryhmä. Ryhmän tanssijat ovat suomalaisia tanssin ammattilaisia ja tanssinopettajia. Xaris Finland esiintyy monipuolisella ohjelmistollaan teattereissa, kirkoissa, kouluissa sekä erilaisissa tapahtumissa ympäri Suomea. Ryhmä myös kurssittaa, kouluttaa ja vetää työpajoja.

Teatteriesitykset

Kavereita ja kompastuksia on Kiisi Isotalon ja Petteri Hakasen uusi esitys kasvatuksen Polku-toimintamalliin ja rohkeus-teemaan. Esityksessä puhutaan kuuntelemisen ja puhumisen taidoista, anteeksipyytämisestä ja -antamisesta sekä kunnioituksesta.

Toivoa ilmassa -esitys kertoo ilmastonmuutoksen herättämästä epätoivosta ja sen muuttumisesta toivoksi.  Kouluikäisille suunnattu tarina esitetään musiikin, teatterin ja tanssin keinoin.

Räyhä on tanssiryhmä Xaris Finlandin koko perheen tanssiteatteriesitys alakoululaisille. Voittaako ystävyys erilaisuuden pelon, löytyykö riitasoinnusta yhteinen sävel?

Paraabeli on ajatuksia herättävää nykyteatteria esittävä ryhmä, joka toimii Helsingissä. Paraabelin voi tilata esiintymään, kouluttamaan tai pitämään työpajaa.

Musiikkivideoita

Tutustu Lähetysseuran uusimpiin musiikkivideoihin ja hartauksiin »

Osa taideryhmistä ottaa vastaan uusia jäseniä.

Toivoa ilmassa

Tarina musiikin, teatterin ja tanssin keinoin siitä, miten ilmastonmuutoksen herättämä epätoivo voikin muuttua toivoksi.

Kavereita ja kompastuksia

Tarinankerrontaa, vatsastapuhumista, jonglöörausta, beatboxausta ja paljon lämminhenkistä huumoria. Esitys liittyy kasvatuksen Polku-toimintamalliin ja rohkeus-teemaan.

Xaris Finland

Koko perheen tanssiteos Räyhä, tanssisatu Ihmeellinen matka ja muita tanssiteoksia elämän koko kirjosta ammattilaisten esittäminä.

Cumina

Vuosittain koottava nuorten musiikkiprojekti, joka on samanaikaisesti bändi, orkesteri ja kuoro. Laulun ja tanssin iloa, nuorilta nuorille.

Amani

Iloista afrikkalaista musiikkia ja kyläkirkkojen tunnelmaa. Messuavustuksia, afrikkalaisen musiikin työpajoja sekä Afrikka-messu. Ryhmän kotipaikka on Oulu.

Safarikuoro

Perinteistä ja uutta kirkkomusiikkia sekä lauluja maailmalta. Jumalanpalvelus- ja messuavustuksia.

Jakaranda

Afrikkalaisia rytmejä ja uutta suomalaista hengellistä musiikkia. Jumalanpalvelus- ja messuavustuksia sekä uusi Kymppisynttärit-kokonaisuus.

Exit

Exit tunnetaan tarttuvista melodioistaan ja maanläheisistä teksteistään, jotka välittävät evankeliumin tämän ajan kielellä.

Amalia-musiikkidraama

Tositapahtumiin pohjaava musiikkidraama 1800-luvun sinnikkäästä naisesta, joka seurasi sydämensä ääntä lähetystyöhön Ambomaalle.

Osallistavaa teatteria

Rauhateemaan soveltuvat. Tervetuloa – Sum svaa kum! ja Kolme pientä ateriaa.