Haemme ehdokkaita Lähetysseuran hallitukseen kaudelle 2024–2027

Nyt on aika etsiä ehdokkaita Suomen Lähetysseuran hallitukseen ja toimittaa ehdotukset vaalitoimikunnalle.

Ilmoittautumisaikaa on jatkettu 24.5.2024 saakka.  Vaalitoimikunnan kirje on lähetetty jäsenistölle tammikuussa.

Ehdokkaita tarvitaan hallituksen neljän erovuoroisen jäsenen valintaa varten. Jäsen voi asettaa useitakin ehdokkaita.

Vuosikokous on Suomen Lähetysseuran ylin päättävä elin. Vuosikokous vahvistaa Lähetysseuran tilinpäätöksen sekä valitsee hallituksen.

Vuosikokous lauantaina  24.8.

Suomen Lähetysseuran vuosikokous järjestetään seuraavan kerran lauantaina 24.8.2024 Helsingissä Marina Congress Centerissä (Katajanokanlaituri 6) lähikokouksena.

Aloitamme seminaarilla klo 10, vuosikokous klo 13.30 alkaen. Kokouspäivän ohjelma sivun alareunassa.

Vuosikokouksen ennakkoilmoittautumislinkki avataan huhtikuun loppupuolella. Tietoa ilmoittautumissivun avaamisesta lähetetään seurakunnille (kirkkoherrat ja lähetystyöstä vastaavat), jäsenjärjestöille ja henkilöjäsenille.
Seurakuntien ja jäsenjärjestöjen valtakirjalomakkeet lisätään tälle sivulle ilmoittautumissivun avaamisen jälkeen.

Seurakunnat saavat sääntöjen mukaan lähettää yhdistyksen kokouksiin edustajia läsnä olevan jäsenmääränsä mukaisesti (tilanne 1.1.2024) seuraavasti:

– 1-15000 jäsentä: enintään 2 edustajaa

– 15001-30000 jäsentä: enintään 3 edustajaa

– yli 30000 jäsentä: enintään 4 edustajaa

Muut yhteisöjäsenet voivat nimetä enintään 2 edustajaa.

Vuosikokoukseen ilmoittautumiset viimeistään maanantaina 5.8.2024.
Seurakuntien ja jäsenjärjestöjen edustajien valtakirjat toimitetaan allekirjoitettuina 15.8.2024 mennessä Suomen Lähetysseuraan joko sähköpostitse vuosikokous@suomenlahetysseura.fi tai kirjeitse: Suomen Lähetysseura, Vuosikokous, PL 56, 00241 HELSINKI.
Vuosikokouksen aineisto sekä tarkemmat ohjeet vuosikokoukseen osallistumisesta lähetetään kokousedustajan henkilökohtaiseen sähköpostiin viikolla 33.

Kokousta koskevat tiedustelut sähköpostilla vuosikokous@suomenlahetysseura.fi

Kokouspäivän 24.8. ohjelma

09.30 Aamukahvi
10.00-10.30 Aamuhartaus
10.30-12.30 Seminaari Lähetysseuran työn teemoista ja mahdollisuus keskustella ulkomaisten kumppaneiden kanssa
12.30 Lounas

13.30 Vuosikokous
Arvioitu päättymisaika 17.00

20.00 Vesper Lähetyskirkossa (Tähtitorninkatu 18)

Vuosikokoukseen lähettävät edustajia Lähetysseuran jäsenet eli Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakunnat. Lähetysseuralla on lisäksi muita yhteisöjäseniä sekä henkilöjäseniä.

Suomen Lähetysseuran yhteisöjäseniä ovat:

Akaan Lähetysyhdistys
Eurajoen kristillinen opisto