Nuorten musiikkiryhmä Cumina kiertää seurakuntia kesäkuussa

Viimevuotinen Cumina-ryhmä esiintyi mm. Lähetysjuhlilla Vihdissä. Kuva Ari Vitikainen
Cumina on vuosittain koottava nuorten projekti. Laulun ja tanssin iloa, nuorilta nuorille. Cumina 2016 -ryhmän kuvasi Ari Vitikainen

Lähetysseuran Cumina-ryhmän vuoden 2019 kiertue starttaa 5.6. Hämeenlinnasta. Luvassa on jälleen iloinen ja musiikintäyteinen viikko pitkin Suomen seurakuntia.

Cumina on Suomen Lähetysseuran musiikkikasvatusprojekti, johon kootaan vuosittain hakemusten perusteella parikymmentä nuorta laulajaa ja soittajaa. Ryhmä tekee kesäkuun alussa noin viikon mittaisen kiertueen esiintyen seurakunnissa ja seurakuntien tapahtumissa.

Tänä vuonna Cuminaa vetävät Lähetysseuran kesämuusikot, Sibelius-Akatemiassa musiikkikasvatusta opiskelevat Ilona Saarikoski ja Anni Lassila.

– Meillä on koossa jälleen hieno porukka 16–20-vuotiaita laulajia ja soittajia, joilla on iloinen ja ainutlaatuinen meininki sekä paras sanoma, jota saamme musiikin kautta levittää. Emme malta odottaa, että pääsemme kiertämään Suomea ja viettämään mahtavan kesäviikon konsertoiden. Toivotamme kaikki lämpimästi tervetulleiksi keikoille!

Perinteisen bändikokoonpanon lisäksi ryhmän soittimina ovat huilu, pasuuna, viulu, sello ja harppu. Cuminan ohjelmistoon kuuluu tänä vuonna kuorolauluja ja bändibiisejä eri puolilta maailmaa. Viikon mittaiseen kiertueeseen mahtuu yli 20 esiintymistä muun muassa rippileireillä, päiväkodeissa ja kirkoissa.

Tässä kaikille avoimet Cuminan keikat:

• ke 5.6. Hämeenlinnan kirkko klo 19
  • to 6.6. Viitasaari, seurakuntasali klo 18
  • pe 7.6. Kuopio, Kallaveden kirkko klo 13.30 ja Hirvijärven kappeli klo 18.30
  • la 8.6. Varkaus, seurakuntakeskus, kellonaika tarkentuu myöhemmin
  • su 9.6. Varkauden kirkon messu klo 10 ja Tuomasmessu Agricolan kirkossa Helsingissä klo 19
  • ke 12.6. Pirkkalan kirkko klo 18
  • to 13.6. Ikaalisten kirkko klo 14

Kaikkiin tilaisuuksiin on vapaa pääsy, osassa kerätään kolehti Suomen Lähetysseuran työn hyväksi. Lämpimästi tervetuloa!

Cumina2019 vietti toukokuun alussa viikonlopun Lähetysseuran kurssikeskuksessa Päiväkummussa toisiinsa tutustuen ja kesän kiertueohjelmistoa harjoitellen.