Naiset muuttavat mission – Teologinen symposiumi 1.6.

Lähetysseuran teologinen symposiumi järjestetään 1.6.2022 Agricolan kirkon Kryptassa klo 10–15 (Tehtaankatu 23, 00150 Helsinki). Tilaisuus myös striimataan (YouTube-linkki sivun lopussa).

10 Tervetuloa

10.05 Johtajuus, valta ja naiset kirkossa
Pastori, väitöskirjatutkija Witness Issa, Tansania (englanniksi) ja ohjelmajohtaja Katariina Kiilunen, Luterilainen maailmanliitto

11.15 Naiset ja kehitys, diakonia ja kehitys -teemapäällikkö Pauliina Parhiala

11.45 Kirkko Kambodžassa – Naiset kirkon perustyössä
Kambodžan-työntekijä Pia Ruotsala haastattelee Kambodžan luterilaisen kirkon johtaja Sreyleak Touchia (video)

12–13.15 Lounastauko (omatoimisesti lähistön ravintoloissa)

13.20 Lähetysseuran ensimmäiset naiset
Professori emeritus Simo Heininen

14.00 Alku aina hankalaa – toiset tekevät lopun
Diakonissa, ent. Thaimaan-lähetystyöntekijä Anneli Könni

14.35 Keskustelua: Toiminnanjohtaja Rolf Steffansson, Simo Heininen ja Anneli Könni

15.00 Päätös

Musiikki: Duo Make Perttilä ja Laura Airola

Juontajat: Kirkko ja teologia -teemapäällikkö Tero Massa ja missiologian erityisasiantuntija Kati Kemppainen

Ennakkoilmoittautumista ei tarvita. Muutokset ohjelmaan mahdollisia.

Suomen Lähetysseura järjestää symposiumin yhteistyössä STEP-opintokeskuksen kanssa.