Kirkkopäivät ja Lähetysjuhlat yhdessä 17.−19.5.2019 Jyväskylässä!

Kirkkopäivien ja Lähetysjuhlien yhteinen viikonloppu kokoaa toukokuussa 2019 kirkon työntekijät, luottamushenkilöt, lähetysväen sekä lähialueiden asukkaat värikkääseen juhlaan keskelle Suomea. Lähetysjuhlien maksuton ohjelma tuo kansainvälisyyden ja globaalin kirkon keskelle Jyväskylää.

Lauantaina tarjolla on myös laaja, Jyväskylän keskustaan levittäytyvä maksuton kulttuuriohjelma, joka rakennetaan yhteistyössä jyväskyläläisen Yläkaupungin Yö -tapahtuman kanssa. Suosittu tapahtuma kokoaa vuosittain noin 20.000 kävijää. Erityisesti juuri lauantaipäivä soveltuukin anniltaan erittäin hyvin suuremmankin ryhmän kevätretken määränpääksi!

Koulutusta seurakuntien työntekijöille ja luottamushenkilöille

Kirkon ja kristillisten järjestöjen työntekijöille suunnattu koulutuksellinen ohjelmakokonaisuus sijoittuu perjantain alkuiltapäivästä lauantai-iltapäivään. Jyväskylän Yliopiston alueelle sijoittuvan koulutusosion hinta on 80 euroa. Työntekijöille suunnatussa ohjelmassa painottuvat erityisesti:

• kasvatus, koulutus ja työ
  • diakonia ja hyvinvointi
  • kansainvälisyys ja lähetys

Ohjelmassa on oma kokonaisuutensa myös seurakuntien luottamushenkilöille. Kirkon toimintaa monipuolisesti peilaava viikonloppu toimii myös hyvänä sisäänajona seurakuntien luottamustoimissa aloittaneille.

Kirkkopäivien valmistumista voi seurata osoitteessa kirkkopaivat.fi ja Lähetysjuhlista löytyy myöhemmin lisätietoa myös osoitteesta www.lahetysjuhlat.fi.

Kirkkopäivien järjestäjät: Kirkkopalvelut, Suomen Lähetysseura ja Jyväskylän seurakunta
Yhteistyökumppanit: Jyväskylän kaupunki, Kirkkohallitus ja Lapuan hiippakunta