Kiinnostus testamentteihin kasvaa – tule kuulemaan tuoreet vinkit

Pieni huivipäivinen tyttö on kumartunut ompelemaan ompelukoneella.
Testamenttilahjoituksella voi tukea muun muassa työtä lasten hyväksi. Etiopiassa 230 aidsorpoa saa vertaistukea ja oppii tärkeitä taitoja toimintakeskuksissa, suomalaisten lahjoittajien tuella. Kuva Leila Pentikäinen.

Suomen Lähetysseura järjestää verkossa maksuttoman testamentti-illan torstaina 20. toukokuuta kello 16.30−17.30. Ilta järjestetään Microsoft Teams -alustalla.

Kiinnostus testamentteihin on kasvanut viimeisen vuoden aikana Suomessa. Testamentti-illassa varainhoidon lakimies Piia Jeremejeff kertoo, kuinka testamentti voi nivoutua osaksi hyvää perintösuunnittelua. Jeremejeff toimii myös Hyvä Testamentti -kampanjan lakiasiantuntija. Tilaisuudessa kuullaan myös siitä, kuinka mihin Lähetysseura käyttää lahjoitusvarojaan.

Tärkeitä lahjoituksia

Lähetysseurassa testamenttiasioita hoitaa varatuomari Tarja Larmasuo. Hän muistuttaa, että testamenttilahjoitus on vapaa perintöverosta, kun lahjoitus kohdistuu yleishyödylliseen yhteisöön. Esimerkiksi Lähetysseuralle testamentilla määrätty omaisuus menee kulujen jälkeen Lähetysseuran työn tukemiseen eikä siitä tarvitse maksaa perintöveroa.

”Olemme vastaanottaneet testamenttilahjoituksia jo noin 160 vuoden ajan, ja kunnioitamme jokaista pientä ja suurta lahjoitusta. Testamenttilahjoitukset ovat tärkeitä Lähetysseuralle. Ne muodostavat noin kymmenen prosenttia kokonaistuloistamme”, Tarja Larmasuo kertoo.

Muista ilmoittautua

Testamentti-iltaan ilmoittaudutaan palvelupäällikkö Maria Gustafssonille viimeistään 19.5. sähköpostitse: maria.gustafsson@suomenlahetysseura.fi. Kun olet ilmoittautunut, saat osallistumislinkin. Sinun ei tarvitse ladata Teams-sovellusta vaan pääset mukaan verkkoselaimessasi.

Luennoitsijoille voit jättää ennakkoon kysymyksiä yleisluontoisella tasolla. Iltaan mahtuu 50 osallistujaa.

Lisätietoja illasta antaa Maria Gustafsson Lähetysseurasta, puh. 040 6830 912.

Lue lisää testamenttilahjoittamisesta.