Testamentti

Anna hyvän periytyä — Tee testamentti toivon työlle

Testamenttilahjoitus on sijoitus tulevaisuuteen – siihen, millaista maailmaa haluat olla tekemässä vielä oman elämäntyösi päätyttyä.

Tilaa tai lataa ilmainen testamenttiopas

Millaista maailmaa haluat olla rakentamassa oman elämäntyösi päätyttyä?

Testamenttilahjoitus on sijoitus tulevaisuuteen ja mahdollisuus vaikuttaa siihen, millaista maailmaa haluat olla rakentamassa vielä oman elämäntyösi päätyttyä.

Testamentti hyväntekeväisyyteen on mahdollisuus vaikuttaa siihen, millä tavoin jäät vaikuttamaan toisten ihmisten elämään. Testamenttilahjoituksella rakennat pysyvää muutosta yhteiskunnissa ja ihmisten elämässä.

Laki säätelee perinnön jakautumisen perillisille. Jos tahdot muistaa muita läheisiä tai tahoja, jotka eivät kuulu lakimääräiseen perimysjärjestykseen, pystyt toteuttamaan sen testamentilla. Lähetysseuran pitkäaikainen, tuloksellinen ja tarkoin valvottu toiminta antaa Sinulle tukea arvioidessasi, miten haluat työsi hedelmien voivan kasvaa.

Miksi tehdä testamentti Suomen Lähetysseuralle?

Kristillinen sanoma toivosta, uskosta ja lähimmäisenrakkaudesta on ollut Suomen Lähetysseuran työn lähtökohta jo vuodesta 1859. Viemme apua heille, jotka sitä eniten tarvitsevat. Työmme koskettaa kaikkein heikoimmassa asemassa olevien ihmisten elämää. Rakennamme maailmaa, jossa jokainen saa äänensä kuuluville.

Olemme vastaanottaneet testamenttilahjoituksia jo noin 160 vuoden ajan ja kunnioitamme jokaista pientä ja suurta lahjoitusta. Testamenttilahjoitukset ovat tärkeitä Lähetysseuralle. Ne muodostavat noin kymmenen prosenttia kokonaistuloistamme.

Vuosittain tuhannet suomalaiset antavat tukensa testamenteissaan hyväntekeväisyyteen. Testamenttilahjoitus on vapaa perintöverosta, kun lahjoitus kohdistuu yleishyödylliseen yhteisöön. Näin ollen Lähetysseuralle testamentilla määrätty omaisuus menee kulujen jälkeen Lähetysseuran työn tukemiseen.

Mitä testamenttilahjoituksella tehdään?

Käytämme testamenttivarat Lähetysseuran ulkomaiseen työhön testamentin tekijän toivomalla tavalla, esimerkiksi kasvavien kirkkojen teologiseen koulutukseen, lasten ja naisten kouluttamiseen tai vammaistyöhön. Jos testamentin laatija ei ole esittänyt erityistoivomuksia, voimme kohdistaa varat sinne, missä tarve on kulloinkin suurin.

Testamenttilahjoituksen avulla tuet pitkäjänteistä työtä pysyvän muutoksen aikaansaamiseksi yhteiskunnissa ja ihmisten elämässä.

Haluamme tarjoamme laadukasta palvelua testamentin tekijöille ja heidän omaisilleen

Teemme ja hoidamme myös perukirjan sekä muut jälkisäädöksen edellyttämät tehtävät, kuten hautajaisjärjestelyt ja kuolinpesän tyhjennyksen sekä haudan hoidon yleistestamentin tekijöille, niin toivoessasi. Testamentin voi myös teettää kenellä tahansa itse valitsemallaan juristilla.

Lataa ilmainen testamenttiopas

Suomen Lähetysseura on laatinut testamenttioppaan Sinulle, joka mietit, millä tavalla haluat jatkaa hyvän tekemistä oman ajallisen elämäsi päätyttyä. Voit ladata oppaan oheisesta linkistä tai tilata sen kotiisi postitse. Testamenttioppaan tilaaminen ei velvoita sinua mihinkään. Käsittelemme tilauksen luottamuksellisesti.

Oppaasta löydät seuraavia tietoja ja vastauksia kysymyksiin:

• testamentin laatiminen ja millainen on pätevä testamentti?
  • testamentin lainvoimaisuus ja millainen on lainvoimainen testamentti?
  • kuolinpesän ositus ja perinnönjako
  • miten perintö jaetaan lesken ja lasten kesken?
  • testamentti malleja

Tilaa tai lataa testamenttiopas

Testamenttiasioissa sinua auttaa

Maksuton testamenttineuvonta:

Varatuomari Tarja Larmasuo

Puh. 040 4514534

tarja.larmasuo@kolumbus.fi

Kysy lisää tai tilaa maksuton testamenttiopas:

Puh. 020 712 7204

testamentit@suomenlahetysseura.fi