Exit 30 vuotta – uusi levy ja konserttisalikiertue

Exit-yhtye juhlistaa 30-vuotista taivaltaan julkaisemalla 14.9. uuden albumin ”3.0” sekä lähtemällä syyskuun lopussa ”30 vuotta Askeleita” -kiertueelle Helsinkiin, Tampereelle, Seinäjoelle, Ouluun ja Jyväskylään. Kiertueen pääsylipputuloista osa käytetään Suomen Lähetysseuran työhön Tansaniassa.

Exitin uusi albumi on yhtyeen 14. suomenkielinen äänite. Levy sai yksinkertaisen nimen ”3.0” (Jiffel), mikä viittaa toisaalta vuosien määrään, mutta antaa myös viestin uudistumisesta. Levyn tuottajana toimii Jonas Olsson, joka tunnetaan erityisesti Robinin levyjen taustalta. Olsson on omalta osaltaan tuonut levylle uudenlaisia sävyjä ja soundeja, mutta samana ovat pysyneet Exitille ominaiset tarttuvat melodiat, osuvat tekstit sekä viesti armosta ja toivosta.

– Joka kerta se jännittää, miten uusi levy ja laulut otetaan vastaan. Mutta täytyy tunnustaa, että itku meinasi päästä, kun sain ensimmäisen kerran kuunneltavaksi valmiit laulut. Kyllä nämä kehtaa lähettää maailmalle, niin hienolta se taas kuulosti. Mukavasti kutkuttaa myös lähteä juhlakiertueelle, sillä väkeä on aina ollut liikkeellä ilahduttavan paljon, toteaa yhtyeen keulahahmo Pekka Simojoki.

Exit on vuosien kuluessa tehnyt jo tuhat konserttia ja konsertoinut Suomen lisäksi monissa Euroopan maissa. Yhtyeen levyjä on myyty yli satatuhatta kappaletta. Exitin tunnetuimpia lauluja ovat Varjoista maan, Kahden maan kansalainen ja Mitä rakkaus on?

Alkuperäisjäsenistä Exitissä ovat mukana Pekka Simojoki (laulu), Matti Puttonen (laulu ja koskettimet) ja Timo Luoto (rummut). Muut yhtyeen jäsenet ovat Jari Levy (laulu ja koskettimet), Markku Perttilä (laulu ja kitara), Jarkko Jouppi (kitara) ja Timo Jouppi (basso).

Konserteissa lavalla tullaan näkemään myös vierailijoita. Kiertueen yhteydessä julkaistaan Exitin uusi nuottikirja, jossa on yhtyeen koko uudempi tuotanto.

Kiertueen tuottavat Suomen Lähetysseura ja Ohjelmatoimisto Kristalli yhteistyössä Radio Dein kanssa.

30 vuotta Askeleita -kiertue:

• 27.9. Helsinki, Savoy-teatteri
  • 28.9. Tampere, Tampere-talo
  • 29.9. Seinäjoki, Urheilutalo
  • 30.9. Oulu, Madetojan Sali
  • 1.10. Jyväskylä, Paviljonki

Konsertit alkavat klo 19.00. Kesto noin 2 h 15 min väliajan kanssa.

Liput Lippupisteestä 30,00 € palvelupalkkioineen, www.lippu.fi.
Ovelta 30 € mikäli lippuja jäljellä.

Pääsylipusta 3 € menee evankelioimistyöhön Tansaniaan Suomen Lähetysseuran kautta.