Haemme ehdokkaita Lähetysseuran hallitukseen kaudelle 2024–2027

Nyt on aika etsiä ehdokkaita Suomen Lähetysseuran hallitukseen ja toimittaa ehdotukset vaalitoimikunnalle.

Ilmoittautumisaikaa on jatkettu 24.5.2024 saakka.  Vaalitoimikunnan kirje on lähetetty jäsenistölle tammikuussa.

Ehdokkaita tarvitaan hallituksen neljän erovuoroisen jäsenen valintaa varten. Jäsen voi asettaa useitakin ehdokkaita.

Vuosikokous on Suomen Lähetysseuran ylin päättävä elin. Vuosikokous vahvistaa Lähetysseuran tilinpäätöksen sekä valitsee hallituksen.

Vuosikokous Helsingissä lauantaina 24.8.2024

Suomen Lähetysseuran vuosikokous järjestetään lauantaina 24.8.2024 Helsingissä Scandic Marina Congress Centerissä (Katajanokanlaituri 6) lähikokouksena.

Huom! Tänä vuonna kokoukseen ei ole mahdollista osallistua etäyhteyksillä.

Vuosikokouspäivän ohjelma

09.30 Aamupala
10.00-12.30 Vuosikokousseminaari Lähetysseuran työn teemoista. Mahdollisuus keskustella ulkomaisten kumppaneiden kanssa.
12.30 Lounas

13.30 Vuosikokous
Arvioitu päättymisaika 17.00

20.00 Vesper Lähetyskirkossa (Tähtitorninkatu 18)

Vuosikokouksen ilmoittautumislinkki on avattu. Tieto sivun avaamisesta kokousedustajien ilmoittamista varten on lähetetty huhtikuun lopussa Lähetysseuran jäsenille, joita ovat Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakunnat, jäsenjärjestöt ja henkilöjäsenet.

Seurakunnat saavat sääntöjen mukaan lähettää yhdistyksen kokouksiin edustajia läsnä olevan jäsenmääränsä mukaisesti (tilanne 1.1.2024) seuraavasti:

– 1-15000 jäsentä: enintään 2 edustajaa

– 15001-30000 jäsentä: enintään 3 edustajaa

– yli 30000 jäsentä: enintään 4 edustajaa

Jäsenjärjestöt voivat nimetä enintään 2 edustajaa.

Vuosikokoukseen ilmoittautumiset viimeistään maanantaina 5.8.2024.
Seurakuntien ja jäsenjärjestöjen edustajien valtakirjat toimitetaan allekirjoitettuina 15.8.2024 mennessä Suomen Lähetysseuraan joko sähköpostitse vuosikokous@suomenlahetysseura.fi tai kirjeitse: Suomen Lähetysseura, Vuosikokous, PL 56, 00241 HELSINKI.
Valtakirjalomakkeet alla:

Jäsenjärjestöjen valtakirjalomake

Seurakuntien valtakirjalomake

Vuosikokouksen aineisto sekä tarkemmat ohjeet vuosikokoukseen osallistumisesta lähetetään kokousedustajan henkilökohtaiseen sähköpostiin viikolla 33.

Kokousta koskevat tiedustelut sähköpostilla vuosikokous@suomenlahetysseura.fi

Suomen Lähetysseuran yhteisöjäseniä ovat:

Akaan Lähetysyhdistys
Eurajoen kristillinen opisto