Suomen Lähetysseuran periaatelinjaukset

Kanta islamiin ja uskonrauhaan

Keskeisinä nähdään erityisesti rauhanomaiseen rinnakkaiseloon, uskontojen väliseen vuoropuheluun ja Euroopassa maahanmuuttajien tilanteeseen liittyvät asiat. Vastuuntuntoa ja halua yhteisymmärrykseen kysytään kaikilta osapuolilta. Lue tästä Lähetysseuran kannanotto Kristillinen todistus ja islam (pdf) »

Kanta pappeuteen

Suomen Lähetysseura on säännöissään sitoutunut oman kirkkomme tunnustukseen ja noudattaa sen järjestysmuotoa. Tämä koskee myös kirkolliskokouksen päätöstä pappisviran avaamisesta naisille. Lue tästä Lähetysseuran kanta naispappeuteen (pdf) »

Kansalaisjärjestöt, uskonto ja kestävä kehitys

Kansalaisjärjestöt, uskonto ja kehitys -julkaisu on Suomen Lähetysseuran ja Fidan keskustelunavaus kehitysyhteistyön myönteisistä tuloksista. Dosentti, FT Päivi Hasun toimittamaan kirjaan on koottu tutkimusartikkeleita, haastatteluja ja kurkistusikkunoita järjestöjen kehitysyhteistyöhön. Lue tästä julkaisu Kansalaisjärjestöt, uskonto ja kestävä kehitys (pdf)