Tamperelaiset saavat Kauneimmat Joululaulut -vihon joululahjaksi

Tampereen seurakuntayhtymän Silta-lehti ja Suomen Lähetysseura antavat tänä vuonna joululahjan tamperelaisille. Kauneimmat Joululaulut -vihko jaetaan kaupunkilaisille 2.12. ilmestyvän joulu-Sillan välissä.

Suomen Lähetysseura ja Silta ovat sopineet yhteistyöstä, jonka ansiosta kaupunkilaiset saavat lauluvihot kotiinsa seurakuntalehden välissä. Samalla vihko toimii mukavana joulutervehdyksenä tamperelaisille.

Kauneimmat Joululaulut on yksi suomalaisten rakkaimmista jouluperinteistä. Lähetysseurassa pidetään kiinni siitä, että poikkeuksellisenakin vuonna jokaisella olisi mahdollisuus osallistua. Ainakin Tampereella on nyt jokaisella mahdollisuus olla mukana eikä 48-vuotinen perinne katkea, kertoo varainhankinnan päällikkö Hanna Kalanne Suomen Lähetysseurasta.

Lähetysseurassa iloitaan tästä yhteistyöstä Tampereen ev.lut. seurakuntien kanssa.

– Kauneimmat Joululaulut on myös tärkeä tapa auttaa maailman lapsia. Tervetuloa siis jokainen mukaan laulamaan ja lahjoittamaan, toivottaa Kalanne.

Silta-lehden päätoimittaja Kirsi Airikka on aina iloinnut siitä, että kirkot ja muut seurakuntatilat täyttyvät ihmisistä adventin aikana ja joulunpyhinä. Tampereella on vuosittain järjestetty runsaat 50 Kauneimmat Joululaulut -tilaisuutta, ja kirkot ja seurakuntatilat ovat täynnä väkeä myös lukuisissa konserteissa ja hartaushetkissä.

Tänä vuonna kaikki on toisin koronan takia. Tampereella – kuten muuallakin maassa – on pohdittu ahkerasti, miten seurakunnissa voidaan järjestää joulunajan tapahtumia turvallisesti. Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksia esitetään nyt verkossa, kun koronarajoitukset kiristyivät Tampereella joulukuun alussa.

– Syntyi idea jakaa lauluvihko tamperelaisille Sillan välissä. Nyt jokainen voi laulaa kotisohvalla verkkolähetyksen mukana tai muuten vain läheisten kanssa. Samalla on mahdollisuus tuoda toivoa ja antaa apua lähimmäisillemme tukemalla Lähetysseuran työtä maailmalla, kannustaa Airikka, joka kiittää järjestöä hyvästä ja pitkään jatkuneesta yhteistyöstä.

Sillan levikki on 93 000 kappaletta, ja lehti jaetaan Tampereella ilmaisjakeluna jokaiseen talouteen. Lisäksi Silta on jaossa kirkoissa, seurakuntataloissa ja noin 50 telineessä ympäri kaupunkia.

…………………

Liity mukaan laulamaan: