Syysleiri 26.–28.10.2018

Riihikirkkoleiri Päiväkummussa. Nuoret ristin äärellä: Kuva Ari Vitikainen

Syksyn yksi hienoimmista leireistä lähestyy! Leirillä leikitään, saunotaan, pelataan, lauletaan, keskustellaan, rukoillaan, syödään, ukoillaan (varaa mukaan vaatteet, joilla voi olla ulkona ja sisällä) sekä saamme oppia tuntemaan Jumalaa ja muita ihmisiä paremmin. Tästä tulee jotain niin mieletöntä, ettei tätä leiriä kannata jättää väliin! 🙂

Kenelle?

Jos olet 15–18-vuotias ja Lähetysseuran nuorten meininki kiinnostaa, olet tervetullut vaikka et olisi koskaan aikaisemmin osallistunut leireillemme.

Missä ja monelta?

Leiri pidetään kurssikeskus Päiväkummussa Orivedellä pe 26. – su 28.10. Leirin vastaanotto aukeaa perjantaina 26.10. klo 17.00. Ruokaa on tarjolla klo 18.00 ja leiri alkaa klo 19.00. Tule paikalle siten, että ehdit ilmoittautua, maksaa leirimaksun, antaa henkilötietolomakkeen, majoittua ja syödä ennen iltaseitsemää.

Mitä maksaa?

Leirin maksaa 68 € ja yhteiskyydit 6 €/suunta. Varaa mukaan tasaraha. Visa Electron kelpaa! Leirimaksusta peritään n. 50% (33 € + laskutuslisä), jos perut leirisi myöhemmin kuin keskiviikkona 21.10., paitsi jos sairastut.

Hinta sisältää ohjelman, majoituksen, ruuan ja hyvän seuran.

Yhteiskyyti

Bussi hakee etukäteen yhteiskyydin varanneet Oriveden rautatieasemalta noin klo 17.35 (bussi odottaa mahdolliset junien myöhästymiset). Kyyti maksetaan Päiväkummussa leirimaksun yhteydessä. Etenkin Jyväskylän suunnalta saapuvien kannattaa harkita bussia. Jää pois Eräslahden pikavuoropysäkillä. Siitä on 700 metrin kävelymatka Päiväkumpuun.

Leiri päättyy sunnuntaina klo 13.45. Paluukuljetus lähtee sunnuntaina klo 13.50 Päiväkummusta Oriveden asemalle (ehdit juniin, jotka lähtevät 14.26 etelään ja 15.30 pohjoiseen). Hinta ja peruutussysteemi ovat samat kuin tullessa.

Majoitus

Kaikille leirille tuleville löytyy yösija eli patja, peitto ja tyyny. Sänkyä sen sijaan ei ihan jokaiselle riitä, sillä haluamme kutsua kaikki mukaan yhtä aikaa. Ei huolta – kaikki patjat ovat samanlaisia. Majoitustoiveet yms. otetaan huomioon. Muista, että makuupussinkin kanssa tarvitset aluslakanan ja tyynyliinan.

Petivaatteiden vuokrahinta on 12 €/setti. Suosittelemme käyttämään sen lakanoiden sijaan kolehtiin, karkkiin tai laittamaan säästöön.

Mitä mukaan?

• Raamattu ja muistiinpanovälineet
  • Henkilötietolomake (tulee leirikirjeen mukana)
  • Vaatetta joka säälle: päivällä on lämmin ja illalla viileää; Riihiksessä villasukat saattavat olla hyvä pukine
  • Henkilökohtainen hygienia- ja lääkevarustus
  • Aluslakana, tyynyliina JA pussilakana tai makuupussi
  • Pyyhe ja uikkari
  • Hieman rahaa (jos haluat): puoti on auki ja kolehtikin kannetaan, ja limua saa vain limsa-automaateista kolikoilla

Muistathan, että̈ leiri on päihteetön ja savuton (koska laki). Muutenkin tietenkin noudatamme mm. Suomen lakia, kultaista sääntöä ja rakkauden kaksoiskäskyä.

Ilmoittautuminen leirille on päättynyt.

Kysyttävää?

Jaakko ”Jagr” Niiles