Porkkanamarkkinat Turussa 14.9. ja Helsingissä 28.9.

Syyskuun perinteeksi muodostuneet Porkkanamarkkinat valtaavat jälleen Turun Tuomiokirkkotorin 14.9. ja Helsingin Narinkkatorin 28.9.

Turun Tuomiokirkkotorilla 14.9. klo 11–14

on kojumyynnissä erilaisia syyskauden tuotteita sekä tietysti kahvia ja makkaraa.

Tuomiokirkontorin lavalla nähdään tapahtuman aikana mm. suosittu Pikkuli-lintu, jonka monet lapset tuntevat Pikku Kakkosesta, mobiilipeleistä, kirjoista, jne. Porkkanamarkkinoilla nähdään myös upeita sirkusnumeroita Temppusirkuksen tahtiin. Turun konservatorion tyttökuoro Sigynella vastaa musiikista. Tuomiokirkossa sisällä pääsee vaeltamaan luontopyhiinvaelluksella eri tehtävistä koostuvien pysähtymispisteiden äärelle.

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Turun Tuomiokirkkoseurakunta, Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä, Suomen Liikemiesten Lähetysliitto, Lähetysyhdistys Betel, lähialueiden seurakunnat ja Suomen Lähetysseura.

Helsingin Narinkkatorilla 28.9. klo 10–14

on luvassa satokauden tuotteita, käsitöitä ja leivonnaisia. Ilmastovalintatalossa voit ”shoppailla” ja testata valintojesi ilmastoystävällisyyden sekä saada samalla vinkkejä ilmastoystävällisempiin valintoihin.

Musiikkia tarjoavat Jakaranda, Duo Marjo ja Maarika sekä Teri Mantere, mukana myös tanssiryhmä Xaris Finland.  Lapsille keppihevosrata, jättisaippuakuplia ja askartelua. Voit myös syödä ja kahvitella paikan päällä.

Järjestäjinä Helsingin seurakunnat ja Suomen Lähetysseura.