Podcast: Sally Azar vihittiin papin virkaan – Tältä Pyhän maan kirkon historiallinen messu kuulosti

”Luotan Herraan koko sydämestäni, enkä nojaa omaan ymmärrykseeni, kun ohjaan ja opastan tätä seurakuntaa. Ymmärrän, ettei tämä ole helppo tehtävä”, totesi papiksi vihitty Sally Azar.

Kirkko maailmalla -podcastissa teemana Sally Azarin papiksi vihkiminen.

Millainen tunnelma oli historiallisessa tapahtumassa, jossa palestiinalainen Sally Azar sai pappisvihkimyksen?

Pyhän maan kirkko vihki tammikuun lopussa ensimmäisen paikallisen naisen papiksi, ja Jerusalemissa sijaitseva Lunastajan kirkko täyttyi ääriään myöden kansainvälisistä arvovieraista, median edustajista ja paikallisista seurakuntalaisista.

Tässä Kirkko maailmalla -ohjelmassa pääset mukaan messun äänimaisemaan. Toimittajana on Heli Vuohelainen.

Kirkko maailmalla -podcastissa kerromme kuulumisia globaalista kirkosta, tarinoita kehitysmaiden ihmisten elämästä ja työstä paremman ja oikeudenmukaisemman maailman puolesta.

Kirkko maailmalla -podcastia pääset kuuntelemaan verkkosivujemme lisäksi esimerkiksi SoundCloudissaSpotifyssa ja Apple Podcasteissa. Ohjelmaa voi kuunnella joka sunnuntai Radio Deillä kello 17.40.