Podcast: Miten Gazan sota näkyy Lähetysseuran työssä?

Kirkko maailmalla -podcastissa Lähetysseuran työntekijät Risto Heikkinen ja Tarmo Heikkilä kertovat arjen kokemuksistaan Jerusalemista. Ohjelmassa keskustellaan myös Lähetysseuran humanitaarisesta työstä Gazassa.

Gazalaisia lapsia

Sunnuntaina 7. huhtikuuta on kulunut tasan puoli vuotta siitä, kun Hamas aloitti hirvittävän terrori-iskun Israelissa. Nopeasti sen jälkeen Israel vastasi tuhoisalla hyökkäyksellä Gazaan.

Sota jatkuu edelleen. Millaisia vaikutuksia sodalla on alueen ihmisten elämään ja miten se ylipäätään näkyy Israelin ja Palestiinan alueella? Kirkko maailmalla -ohjelmassa ovat mukana Lähetysseuran työntekijät Risto Heikkinen ja Tarmo Heikkilä, jotka kertovat muun muassa siitä, millaista elämä on nyt Jerusalemissa ja millaista humanitaarista työtä Lähetysseuralla on Gazassa.

Ohjelmassa pohditaan myös sitä, onko sodan keskellä tilaa rauhankasvatukselle. Toimittajana on Heli Vuohelainen.

Kirkko maailmalla -podcastissa kerromme kuulumisia globaalista kirkosta, tarinoita kehitysmaiden ihmisten elämästä ja työstä paremman ja oikeudenmukaisemman maailman puolesta.

Kirkko maailmalla -podcastia pääset kuuntelemaan verkkosivujemme lisäksi esimerkiksi SoundCloudissaSpotifyssa ja Apple Podcasteissa. Ohjelmaa voi kuunnella joka sunnuntai Radio Deillä kello 17.40.