Lähetysseura mukana Maailma kylässä -festivaaleilla

Ilmastovalintatalo

Tämän vuoden Maailma kylässä-festivaaleilla 25.–26.5. teemana on ajankohtainen ja tärkeä aihe ilmastonmuutos. Myös Suomen Lähetysseura on perinteiseen tapaan vahvasti mukana festivaaleilla. Ohjelmanumeroissamme tartutaan niin ilmastorahoitukseen kuin annetaan yleisölle mahdollisuus ”shoppailla” Ilmastovalintatalossamme.

Lauantaina Tansaniassa vuosia asunut työntekijämme Mikko Pyhtilä osallistuu ulkoministeriön järjestämään keskusteluun kehitysyhteistyöstä ja ilmastonmuutoksesta festivaalin Mekong-lavalla kello 14.00–14.45.

Sunnuntaina järjestämme paneelikeskustelun ilmastorahoituksesta,  johon osallistuvat mm. Surendra Shrestha nepalilaisesta kumppanijärjestöstämme Sahasista ja ilmastoasiantuntijamme Ruusa Gawaza. Tilaisuuden juontaa näyttelijä Laura Malmivaara. Keskustelu järjestetään Taiga-lavalla Kansallisteatterissa kello 15.25–15.55.

Lisäksi olemme perinteiseen tapaan paikalla festivaalin tapahtumateltassa, jossa vapaaehtoisemme ovat avanneet ”Ilmastovalintatalon” festivaalien ajaksi. Valintatalossa voit ”shoppailla” ja testata valintojesi ilmastoystävällisyyden ja saada samalla vinkkejä ilmastoystävällisempiin valintoihin. Telttapaikkamme löydät numerolla J456.

Lämpimästi tervetuloa kaikkiin tilaisuuksiin!