Lähetysseura ja Lunette juhlivat Kansainvälistä naistenpäivää koko maaliskuun

Lunette on alusta asti ollut mukana monissa hyväntekeväisyysprojekteissa. Yritys haluaa olla rakentamassa kestäviä ja hyviä ratkaisuja parempaan maailmaan sekä näyttää omalla esimerkillään, että muutos on mahdollinen. Kuva Lunette

Suomen Lähetysseura ja Lunette järjestävät Kansainvälisen naistenpäivän kunniaksi koko maaliskuun kestävän kampanjan, jossa arvotaan joka viikko kaksi Lunette Kuukuppia. Lunette lahjoittaa jokaisesta arvontaan osallistuneesta yhden euron naisten hyväksi tehtävään työhön Botswanaan.

Kampanjan tavoitteena on nostaa esiin naisten asemaa kehitysmaissa. Naisten ja tyttöjen oikeudet ovat läpileikkaava teema Suomen Lähetysseuran työssä. Lunette tunnetaan paitsi maailman suosituimmaksi kuukautiskupiksi nousseesta Lunette Kuukupista myös yhteistyöprojekteista, joiden tavoitteena on kuukautishygienian, seksuaaliterveyden ja laajemminkin tasa-arvon parantaminen kehitysmaissa.

Botswana-yhteistyölle on suunnitteilla jatkoakin. Suomen Lähetysseuran botswanalainen yhteistyöjärjestö Kagisano Society Womens Shelter perustettiin vuonna 1998 ehkäisemään naisiin kohdistuvaa väkivaltaa. Järjestö tekee myös naisten oikeuksiin liittyvää koulutus- ja vaikuttamistyötä kouluissa, yhteisöissä ja viranomaisten parissa.

Lunette on kehittänyt järjestöjen käyttöön koulutuspaketin, jota myös Kagisano Society Womens Shelter aikoo soveltaa omassa työssään. Pakettiin kuuluu Lunette Kuukuppi sekä tietoa tasa-arvosta, seksuaaliterveydestä, ihmisoikeuksista, hygieniasta ja jätteiden vähentämisestä.

Osallistu arvontaan!

lunette.fi