Lähetysjuhlat pidetään, vaikka Kirkon juhlat siirtyvät

Kirkon juhlat on siirretty jääkiekon MM-kisojen takia vuodella eteenpäin, mutta Lähetysseura järjestää omat Lähetysjuhlansa vuonna 2023.

Ristikulkue Oulun tuomiokirkon käytävällä.
Lähetysjuhlat pidettiin tänä vuonna Oulussa Kirkkopäivien yhteydessä. Juhlat päättyivät messuun ja lähetystyöntekijöiden työhön siunaamiseen. Kuva Tero Takalo

Kirkon juhlat, jotka oli tarkoitus järjestää Tampereella ensi vuoden toukokuussa, on siirretty jääkiekon MM-kisojen vuoksi vuodella eteenpäin. Kisojen loppupelit olisivat sijoittuneet juuri samaan viikonloppuun kuin juhlat.

Kirkon juhlat on päätetty pitää Tampereella 17.–19.5.2024. Tapahtumassa yhdistyy kolme juhlaa: Kirkkopäivät, Lähetysjuhlat ja Kirkon musiikkijuhlat.

Kirkon juhlat toteuttavat yhdessä Kirkkohallitus, Kirkkopalvelut, Suomen Lähetysseura, Suomen Kanttori-Urkuriliitto, Suomen Kirkkomusiikkiliitto ja Tampereen seurakunnat.

Lähetysseura järjestää vuonna 2023 omat Lähetysjuhlansa.

”Neuvottelemme parhaillaan paikkakunnasta ja ajankohdasta”, kertoo Lähetysseuran toiminnanjohtaja Rolf Steffansson. ”Pystymme kertomaan tästä tarkemmin elokuussa.”

Steffansson toteaa, että Lähetysseuralla on ollut jo ennakkoon keskustelua Kirkon juhlien siirtymisen varalta.

”Meillä on myös pohdittavana uusi konsepti Lähetysjuhlille.”