Lähetysjuhlat pidetään Salossa upouudessa talossa – talon avajaisetkin vasta syksyllä

Lähetysjuhlille tulevat vieraat pääsevät Salossa uuteen seurakuntataloon, jossa järjestetään suurin osa ohjelmasta. Talo otettiin käyttöön huhtikuussa.

Nainen kurkkii alaspäin kierreportaissa, kaunista vaaleaa puupintaa,
Lähetysseuran palvelupäällikkö Riitta Sandberg ihailee talon aulaan portaista käsin. Kuva Rasmus Tillander.

”Nyt on mahdollisuus koronavuosien jälkeen tulla taas juhlille ja tavata ihmisiä. Ohjelma on monipuolinen, ja Saloon pääsee näppärästi myös julkisilla sekä Turun seudulta että pääkaupunkiseudulta”, sanoo Henna Seppälä, Salon seurakunnan lähetyssihteeri.

Kuvassa tumma seurakuntatalo, jossa isot ikkuna, edessä parkkipaikka.
Salon uusi seurakuntatalo maksoi 14 miljoonaa, ja sen pinta-ala on 4100 neliömetriä. Kirkkokadulle avautuvista ikkunoista näkyy Salon kirkko. Kuva Riitta Sandberg.

Seurakunnan työntekijät veivät muuttolaatikoita uuteen taloon huhtikuussa, ja viralliset avajaisetkin ovat vasta ensi syksynä, kun kaikki sisätilat on viimeistelty. Talon rakentaminen on ollut viime vuosina Salon suurin rakennustyömaa.

Talon kahvila Mannasta saa Lähetysjuhlien aikana kahvia suolaisen ja makean syötävän kanssa ja toisen kerroksen keskisalista soppalounasta lähetystyön hyväksi.

Hymyilevä nainen ja mies pitävät kirjoja ja koria kädessään.
Myymälänhoitaja Hanna Hahkala ja myyntikoordinaattori Cyril Sjöström tulevat sekä Pieksämäelle että Saloon myymään Lähetysseura kirjoja, kortteja, adresseja ja muita tuotteita. Kuva Marjatta Kosonen.

Lähetysjuhlat järjestetään kahtena peräkkäisenä viikonloppuna pääosin samankaltaisella ohjelmalla: Pieksämäellä 20.–21.5. ja viikkoa myöhemmin Salossa 27.–28.5. Juhlien teemana on Ruokaa pelloilta maan.

Lähetysseura järjestää juhlat yhdessä Salon ja Pieksämäen seurakuntien kanssa.

www.lahetysjuhlat.fi