Kevätleiri 13.–15.3.2020 Kiponniemi, Jyväskylä

Riihikirkkoleiri Päiväkummussa. Nuoret ristin äärellä: Kuva Ari Vitikainen

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen on käynnissä ja auki helmikuun ajan, muistathan ilmoittautua ajoissa. Pyydä myös kaverisi mukaan, yhdessä saamme tehtyä tästä huikean leirin!

Viimeinen ilmoittautumispäivä on 29.2. eikä tämän jälkeen pysty enää ilmoittautua. Ilmoittautuminen on sitova, eikä ilmoittautumista pysty maksutta perumaan enää 29.2 jälkeen. Poikkeuksena kuitenkin sairastapaukset, eli jos tulet sairaaksi ennen leiriä, olethan meihin heti yhteydessä.

Ohjelma

Ohjelmassa on sitä samaa kuin jokaisella leirillä: yhdessäoloa, ulkoilua, Riihiksiä uudessa ympäristössä, Raamattua ja opetuksia, keskusteluja, messu, iltaohjelmaa ja muuta kivaa. Leirillä on mukana myös leiritiimiläisiä, parlislaisia ja työntekijöitä. Olemme myös hieman ulkona, joten varaa mukaan vaatteet, joilla voit hengata sisällä ja ulkona.

Nuoret aikuiset tervetulleita myös mukaan

Poikkeuksellisesti myös nuoret aikuiset ovat tervetulleita nuorten leirille, koska nuorille aikuisille ei nyt keväällä järjestetä omaa leiriä Päiväkummun remontin takia. Tulemme järjestämään mahdollisuuksien mukaan omaa ohjelmaa vanhemmille leiriläisille, mutta pääosin mennään nuorten leirin ehdoilla. Seuraava NA-leiri järjestetään syksyllä 2020.

Saapuminen, vastaanotto ja leirimaksu

Leiri järjestetään poikkeuksellisesti Jyväskylässä Kiponniemen leirikeskuksessa, koska Päiväkumpu on remontissa. Suosittelemme tulemaan leirille käyttäen julkisia, sillä Jyväskylään pääsee mukavasti junalla tai bussilla eri puolilta Suomea. Jyväskylän keskustasta on yhteiskyyti leirikeskukseen. Leirikeskukseen pääsee myös autolla, jos tulet omilla kyydeillä osoite on Kiponniementie 84.

Leiri alkaa perjantaina päivällisellä klo 17.30 ja varsinainen ohjelma alkaa 18.30. Muistathan tulla ajoissa paikalle, niin saat kaiken irti leiristä! Kevätleiri maksaa 90 €/hlö. Leirimaksu suoritetaan tällä kertaa laskulla ennen leiriä. Tarkemmat maksuohjeet tulevat myöhemmin.

Yhteiskyyti

Bussi hakee yhteiskyydin varanneet Jyväskylän matkakeskuksesta perjantaina n. klo 16.45. Mikäli junasi tai bussisi on huomattavasti aiemmin tai myöhemmin Jyväskylässä, olethan meihin yhteydessä. Yhteiskyyti leirikeskukseen kestää noin 25 minuuttia.

Ohjelma päättyy sunnuntaina 13.45 ja paluukyyditys on Jyväskylän matkakeskuksella klo 14.15, joten junan kyytiin kerkeää mukavasti.

Yhteiskyydit maksavat 5 €/suuntaansa. Merkitsethän kyytitarpeesi ilmoittautumislomakkeeseen. Kyytitarve on sitova, sillä tarvitsemme bussifirmaan tarkan henkilömäärän jo etukäteen.

Majoitus

Kiponniemessä on laadukkaat majoitustilat ja kaikille leirille tuleville löytyy yösija eli patja, peitto ja tyyny. Majoitustoiveet yms. otetaan huomioon. Muista, että makuupussinkin kanssa tarvitset aluslakanan ja tyynyliinan.

Petivaatteiden vuokrahinta on 10 €/setti. Suosittelemme käyttämään sen lakanoiden sijaan kolehtiin tai karkkiin – tai laittamaan säästöön.

Mitä mukaan?

• Raamattu ja muistiinpanovälineet.
  • Henkilötietolomake täytettynä (tulee leirikirjeen mukana).
  • Vaatetta joka säälle: Seuraathan säätiedotteita ennen leiriä, jotta saat pakattua säähän tarvittavat vaatteet. Ota huomioon, että olemme joka tapauksessa myös ulkona.
  • Henkilökohtainen hygienia- ja lääkevarustus.
  • Aluslakana, tyynyliina JA pussilakana tai makuupussi.
  • Pyyhe ja uikkari.
  • Hieman rahaa (jos haluat): leirikeskuksessa on pieni kioski, mistä voi ostaa mm. karkkia ja limsaa.

Muistathan, että leiri on päihteetön ja savuton (koska laki). Muutenkin tietenkin noudatamme mm. Suomen lakia, kultaista sääntöä ja rakkauden kaksoiskäskyä.

Ilmoittaudu (ILMOITTAUTUMINEN ON PÄÄTTYNYT)

Lisätietoja:

Jaakko ”Jagr” Niiles