Cumina tulee taas 2024 – Hae 31.3. mennessä!

Cumina on Suomen Lähetysseuran vuosittain koottava nuorten (n. 15–25 v) musiikkiryhmä, johon valitaan hakemusten perusteella noin 20 soittajaa ja laulajaa. Ryhmä tekee kesäkuun alussa noin viikon mittaisen kiertueen esiintyen seurakunnissa ja seurakuntien tapahtumissa.

Cuminan konserttiohjelmisto koostuu pääasiassa suomalaisesta hengellisestä musiikista sekä perinteisistä afrikkalaisista lauluista. Kappaleet sovitetaan kokoonpanolle sopiviksi ja toteutetaan laulaen, soittaen ja tanssien. Kiertueella pidetään esillä Suomen Lähetysseuran työtä.

Cumina-koulutuksen osallistumismaksuun sisältyy ylläpito koko koulutuksen ja kiertueen ajalta. Matkat koulutusleirille, kiertueen alku- ja päätepisteeseen maksaa cuminalainen itse. Riihisleiristä cuminalainen saa 25 % alennuksen.

Vuonna 2024 Cuminaa vetämässä ovat muusikkopastori Severi Laakso sekä Lähetysseuran kesämuusikko Aliisa Saarikoski. Cuminan harjoitusleirillä musiikkikasvatuksen asiantuntijana toimii myös Tuuli Jaakonaho, ja koreografina Milja Matilainen. Kiertueella mukana on Lähetysseuran nuorisotyön asiantuntija Miina Kurjenmiekka.

Tänä vuonna Cumina keikkailee Kirkon juhlien kunniaksi erityisesti Pirkanmaalla, ja myös cuminalaisista noin puolet valitaan pirkanmaalaisista nuorista.

Hakuaika on 5.3.-31.3.

Lisätietoja ja tärkeitä päivämääriä

Osallistumishinta 290 € (sis. treenileirin, keikat ja kiertueen ylläpidon)

9.–12.5. Harjoitusleiri Päiväkummussa, Orivedellä

18.5. Kirkon juhlat Tampereella, jossa Cumina esiintyy

8.–16.6. Kiertue

16.–18.8. Riihisleiri Päiväkummussa, jossa Cumina esiintyy

Cuminan vetäjät tavoitat sähköpostiosoitteella cumina@suomenlahetysseura.fi.

Ilmoittaudu Cuminaan