Nuorten musiikkiryhmä Cumina valloittaa taas

Viimevuotinen Cumina-ryhmä esiintyi mm. Lähetysjuhlilla Vihdissä. Kuva Ari Vitikainen
Cumina on vuosittain koottava nuorten projekti. Laulun ja tanssin iloa, nuorilta nuorille. Cumina 2016 -ryhmän kuvasi Ari Vitikainen

Cuminan vuoden 2017 kiertue starttaa 7.6. ja valloittaa lääniä Itä-Suomesta Suomen suurille järville. Lavalla nähdään muun muassa salsa-bändi, balettiduetto ja kelttiharppu.

– Tätä ei kannata missata, hehkuttavat Cuminan vetäjät Maija Sihvola ja Joona Vallenius.

Cumina on Suomen Lähetysseuran musiikkikasvatusprojekti, johon kootaan vuosittain hakemusten perusteella noin 20 nuorta laulajaa ja soittajaa. Ryhmä tekee kesäkuun alussa noin viikon mittaisen kiertueen esiintyen seurakunnissa ja seurakuntien tapahtumissa.

Cuminan ohjelmisto koostuu pääasiassa sekä suomalaisesta että afrikkalaisesta hengellisestä musiikista. Kappaleet sovitetaan kokoonpanolle sopiviksi ja toteutetaan laulaen, soittaen ja tanssien. Kiertueella pidetään esillä myös Suomen Lähetysseuran työtä.

Cumina kiertää:

•  7.6. klo 18 Varkauden kirkko
  •  9.6. klo 18 Hollolan vanha kirkko
  • 10.6. klo 11 Nurmijärven kirkonkylän tori
  • 10.6. klo 16 Roihuvuoren kirkko (Helsinki)
  • 11.6. klo 12 Pyhän Laurin kirkko (messu) (Vantaa)
  • 11.6. klo 19 Agricolan kirkko (Tuomasmessu) (Helsinki)
  • 12.6. klo 18 Oriveden kirkko
  • 13.6. klo 18 Hyvinkään kirkko

Kaikkiin tilaisuuksiin on vapaa pääsy, osassa kerätään kolehti lähetystyön hyväksi.

Lämpimästi tervetuloa!