Uusi toiminnanjohtaja Rolf Steffansson siunataan tehtäväänsä 18.1. klo 15 Lähetyskirkossa

Suomen Lähetysseuran toiminnanjohtaja Rolf Steffansson siunataan tehtäväänsä Kristittyjen ykseyden rukouspäivänä, torstaina 18.1. klo 15 Lähetyskirkossa, Tähtitorninkatu 18. Siunaamisen toimittaa puheenjohtaja, piispa Matti Repo.

Toimituksessa avustavat muun muassa piispa Björn Vikström, kansliapäällikkö Jukka Keskitalo, Suomen Ekumeenisen Neuvoston pääsihteeri Mari-Anna Auvinen sekä Luterilaisen maailmanliiton kansainvälisten asiain apulaispääsihteeri, tri Ojot Ojulu. Musiikista vastaavat Jakaranda ja Päivi Mattila.

Tilaisuuden jälkeen kakkukahvit.

Rolf Steffansson on haastateltavana Radio Deissä torstaiaamuna 18.1. klo 8.00-8.30.

Perjantaina 19.1. Lähetyskirkon tapahtumat jatkuvat teologisella symposiumilla, jossa pureudutaan kysymykseen ”Who are you missionary?”. Vuonna 2018 tulee kuluneeksi 150 vuotta siitä, kun Lähetysseura lähetti ensimmäiset ulkomaantyöntekijänsä Lounais-Afrikan Ambomaalle. Merkkivuoden symposiumissa pohditaan lähetystyöntekijöiden eri rooleja, merkitystä ja identiteettiä. Mikä on eurooppalaisen lähetystyöntekijän tulevaisuus maailmassa, jossa kristinuskon keskukset ovat siirtymässä etelään ja itään?