Usko pitää yllä toivoa – Kaija Karjalaisen Venäjä-runoja

Suomen Lähetysseuran uutuuskirja Toivo kantaa huomiseen (2017) sisältää Kaija Karjalaisen runoja ajalta, jolloin hän työskenteli ja asui Venäjällä Pietarin kupeessa Keltossa. Tämä ajanjakso on ollut Karjalaiselle ennen kaikkea hengellinen matka.

Karjalaisen kirjoittamien runojen teemana on arki Venäjällä ja venäläisten kanssa. Traagistenkin tapahtumien keskellä elää kuitenkin toivo paremmasta. Usko Jumalaan kannattelee ihmisiä eteenpäin.

Lastenohjaaja Kaija Karjalainen (s. 1953) on työskennellyt Suomen Lähetysseurassa ulkomaantyössä Thaimassa, Singaporessa ja Venäjällä yhteensä 22 vuoden ajan. Venäjällä hän toimi seitsemän vuoden ajan Inkerin kirkon työyhteydessä opetus-, nais- ja perhetyössä. Hänen perheeseensä kuuluvat puoliso pastori Tapio Karjalainen ja kolme aikuista lasta sekä neljä lastenlasta.

Toivo kantaa huomiseen -kirja on myynnissä Suomen Lähetysseuran verkkokauppa Basaarissa sekä hyvin varustetuissa kirjakaupoissa.